Tänk så trött man kan bli på fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #16
    Ett litet ljus i mörkret.

    Hanen var betydligt slankare igår och tog faktiskt lite artemia (som han iofs spottade utigen), jag får ju mata de andra som är friska.
    Fast sen har en hona i ett annat kar insjuknat, de är knepiga när de är små. Men när de blir större så är de väldigt tåliga. Det är mina erfarenheter i alla fall.

    Säljer mitt stora doviipar idag, så sen får jag ett 720 kar ledigt. Så då kan jag flytta över andra fiskar i de karet och på så sätt medicinera tetracanhusarna för sig själva.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #17
      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Ett litet ljus i mörkret.

      Hanen var betydligt slankare igår och tog faktiskt lite artemia (som han iofs spottade utigen), jag får ju mata de andra som är friska.
      Fast sen har en hona i ett annat kar insjuknat, de är knepiga när de är små. Men när de blir större så är de väldigt tåliga. Det är mina erfarenheter i alla fall.

      Säljer mitt stora doviipar idag, så sen får jag ett 720 kar ledigt. Så då kan jag flytta över andra fiskar i de karet och på så sätt medicinera tetracanhusarna för sig själva.
      Det låter ju lovande att han ser bättre ut.. hoppas det går bra.

      Jasså du har sålt dina dovii, e det någon här på forumet som slagit till på sveriges finast fisk(hanen)?
      CA

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #18
        Ursprungligen postat av RobinH
        Det låter ju lovande att han ser bättre ut.. hoppas det går bra.

        Jasså du har sålt dina dovii, e det någon här på forumet som slagit till på sveriges finast fisk(hanen)?
        Nej, Lasse i sandby tar hand om dem. Så skall de köpas sen så blir det nog betydligt dyrare...
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          #19
          Ursprungligen postat av jinnarparen
          Ett litet ljus i mörkret.

          Hanen var betydligt slankare igår och tog faktiskt lite artemia (som han iofs spottade utigen), jag får ju mata de andra som är friska.
          Fast sen har en hona i ett annat kar insjuknat, de är knepiga när de är små. Men när de blir större så är de väldigt tåliga. Det är mina erfarenheter i alla fall.

          Säljer mitt stora doviipar idag, så sen får jag ett 720 kar ledigt. Så då kan jag flytta över andra fiskar i de karet och på så sätt medicinera tetracanhusarna för sig själva.
          Låter hoppfullt för hanen, hoppas båda blir bra.

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #20
            Ursprungligen postat av jinnarparen
            Nej, Lasse i sandby tar hand om dem. Så skall de köpas sen så blir det nog betydligt dyrare...
            ja dom skulle man kanske haft som polis till min trimac hihi..risken är väl att dom gör processen kort med all fisk i karet ... håller tummarna att cubanen repar sig
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            Arbetssätt...