Flyter som en kork

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Flyter som en kork

    som sagt hittade en ensam tetrachanta i sandby åxo, nu hittade jag henne uppe i vatten ytan lite sliten åxo men kan inte simmar nerflyter upp med stjärten hela tiden .är det kört? kan de gå tillbakavad har hänt nåfon vajsning med simblåsan måste det ju vara..tips tages tacksamt emot
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Tråkigt o höra micke, min erfarenhet är att det inte är så ofta dom blir bättre, har dock hänt hos mig några ggr.. Men det är väl bara ett standard svar jag kan ge dig, lägg den för sig o salta på.. Finns säkert nån annan som har ett bättre svar..
    Hoppas det fixar sig..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #3
      Låt den gå ensam ett tag och salta ev. lite grann. Simblåseförlamning, eller vad det kallas, brukar släppa efter en 3-5 dagar bara fisken får lugn och ro.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #4
        ok tackar för infon! Den har fått ett eget kar nu så får vi se hur det går!
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Min Trimac betedde sig så när jag hade räddat honom ur käftarna på Felix "Redtailmalen".
          Han sam omkring nästan lodrät och han fick gå i eget kar med ordentlig saltkur, och efter några dagar var han normal igen, dvs ilsken som bara den.
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            Ursprungligen postat av Micke Jarhl
            som sagt hittade en ensam tetrachanta i sandby åxo, nu hittade jag henne uppe i vatten ytan lite sliten åxo men kan inte simmar nerflyter upp med stjärten hela tiden .är det kört? kan de gå tillbakavad har hänt nåfon vajsning med simblåsan måste det ju vara..tips tages tacksamt emot
            Undrar om det inte är min gamla hona.

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              Ursprungligen postat av Lundensis
              Undrar om det inte är min gamla hona.
              jo det är din gamla flamma hon gick i ett litet 60L kar så jag förbarma mig över henne men det gick inte så bra kan undra vem som är orsakat hennes skador hon försvann in i karet mörka inre när jag släppte i henne varit borta sen,, igår hittade jag henne en i en hörna bakom en modul i ganska risigt skick men sett värre ,hoppas blåsan blir normal igen
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • Lundensis
                Användare
                • mars 2004
                • 2262

                #8
                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                jo det är din gamla flamma hon gick i ett litet 60L kar så jag förbarma mig över henne men det gick inte så bra kan undra vem som är orsakat hennes skador hon försvann in i karet mörka inre när jag släppte i henne varit borta sen,, igår hittade jag henne en i en hörna bakom en modul i ganska risigt skick men sett värre ,hoppas blåsan blir normal igen
                Har du en hane till henne?

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lundensis
                  Har du en hane till henne?
                  har en grupp ung djur på uppväxt knappt 10cm är hanarna nu har 3st han och en hona i den gruppen så vi får se hur det går..bland dom snyggaste jag vet
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • Lundensis
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 2262

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    har en grupp ung djur på uppväxt knappt 10cm är hanarna nu har 3st han och en hona i den gruppen så vi får se hur det går..bland dom snyggaste jag vet
                    Vart fick du tag i dem?

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Vart fick du tag i dem?

                      Tyskland genom Jocke fråga mig inte var för det vet jag inte dra igång din msn någon gång så kan vi snacka mer längesen sist
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...