CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Ursprungligen postat av Decimus
    ruggit fina! I hur stort akvarium simmar dom ?
    Det simmar i 1300 liters balja250*65*80
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      Lite bilder från Genarp

      V bifasciata hane och hona, för en gångs skull neutralfärgade.
      V Godmanni som sätter en 25 cm C Umbriferahane på plats
      C Umbrifera hane, ca 20 cm
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        Ursprungligen postat av jinnarparen
        V bifasciata hane och hona, för en gångs skull neutralfärgade.
        V Godmanni som sätter en 25 cm C Umbriferahane på plats
        C Umbrifera hane, ca 20 cm
        Mycket fina foto på STORA fina fiskar, det va trevligt att se dom Live igår
        CA

        Kommentar

        • FI
          Användare
          • augusti 2002
          • 3743

          Ursprungligen postat av Cronan
          Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane.
          Är det verkligen samma fisk på bild 1 och bild 2? På första bilden ser det ut som en hane om jag jämför med mina. Rejält mönstrade fenor bl.a. På bild 2 däremot ser det mer ut som en hona med den tydliga linjen längs kroppen som verkar vara tydligare på honorna, men där syns inte fenorna iofs.

          Jag ska se om jag kan ta några foton på mina småttingar idag och posta, om man kan könsbestämma dem på det sätt jag misstänker så syns det redan på fiskar runt 5cm.

          Hur som helst, visst är det fina fiskar? Jag gillar loisellei skarpt, jag får nog avvara ett kar enbart till dem om jag får fram ett lekpar. Trevliga firrar.

          Vad säger experterna, är det möjligt att hålla ett ensammet loisellei-par i ett 240 liters måntro? 120x40x50
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • Cronan
            Användare
            • juli 2008
            • 907

            Ursprungligen postat av FI
            Är det verkligen samma fisk på bild 1 och bild 2? På första bilden ser det ut som en hane om jag jämför med mina. Rejält mönstrade fenor bl.a. På bild 2 däremot ser det mer ut som en hona med den tydliga linjen längs kroppen som verkar vara tydligare på honorna, men där syns inte fenorna iofs.

            Jag ska se om jag kan ta några foton på mina småttingar idag och posta, om man kan könsbestämma dem på det sätt jag misstänker så syns det redan på fiskar runt 5cm.

            Hur som helst, visst är det fina fiskar? Jag gillar loisellei skarpt, jag får nog avvara ett kar enbart till dem om jag får fram ett lekpar. Trevliga firrar.

            Vad säger experterna, är det möjligt att hålla ett ensammet loisellei-par i ett 240 liters måntro? 120x40x50
            jo det är samma fisk hon var grymt mörk och såg inte alls ut som hon brukar.
            Hoppas nu att jag fått en hona börjar bli lite orolig. Ska försöka ta en bild på henne idag och få med fenorna.

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              Ursprungligen postat av Cronan
              jo det är samma fisk hon var grymt mörk och såg inte alls ut som hon brukar.
              Hoppas nu att jag fått en hona börjar bli lite orolig. Ska försöka ta en bild på henne idag och få med fenorna.
              Ta gärna flera bilder på bägge. Efter att ha sett de första så är jag osäker på om du har ett par överhuvudtaget.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Ta gärna flera bilder på bägge. Efter att ha sett de första så är jag osäker på om du har ett par överhuvudtaget.
                Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.


                Kommentar

                • dezplay
                  Användare
                  • september 2008
                  • 235

                  Ursprungligen postat av Cronan
                  Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.
                  [ATTACH]22096[/ATTACH]

                  [ATTACH]22097[/ATTACH]
                  Översta bilden är ju garanterat en hona. Den undre ser nog ut som en hane men jag kan ha fel... här är en bild på min hona:



                  Och en på hanen:

                  Kommentar

                  • FI
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 3743

                    Jo jag tycker också det verkar som den övre är hona och den undre hane, pga mönstret på stjärt- och analfena.
                    Däremot har den övre ett blåskimrande mönster på ryggen vilket bara mina förmodade hanar har, men honorna kanske också får det då de blir större? Mina är bara 5cm.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      [QUOTE=Cronan;786002]Här kommer bild på båda två första bilden är på hanen andra är på ja vad det nu är. Han i sandby verkade rätt säker på att det var en hona men nu vet i f-n.




                      Säger också hona överst och hane under, honorna har rött på anal och stjärtfenan, vilket i och för sig hanarna också har när dom är små, men det försvinner helt vartefter dom växer..
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        På mina ser man skillnad även på mönstret, speciellt uppe på ryggen, där den förmodade hanen har mer slingrande mönster och blåskimmer än en jag tror är hona som har mer distinkt svart linje men inte så mycket annat.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Ursprungligen postat av FI
                          På mina ser man skillnad även på mönstret, speciellt uppe på ryggen, där den förmodade hanen har mer slingrande mönster och blåskimmer än en jag tror är hona som har mer distinkt svart linje men inte så mycket annat.
                          Det stämmer att hanarna får det mönstret, men i den storleken du visar så kan den övre också vara en hane, när dom är små så är det bara dom dominanta hanarna som man kan vara säker på..
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            En av mina mest saknade fiskar R.I.P..
                            Min stora fina Nandopsis Tetracantha hane...
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • FI
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 3743

                              Aha ja då får framtiden visa hur det blir, det finns två som har det mer dominanta mönstret här i alla fall, och tre som saknar det mer eller mindre helt.
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

                              Kommentar

                              • FI
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3743

                                Ursprungligen postat av Beast
                                En av mina mest saknade fiskar R.I.P..
                                Min stora fina Nandopsis Tetracantha hane...
                                Ojoj vilken snygging! Är det nyligt den gick bort? Beklagar vilket fall som helst
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...