CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidkrille
    Användare
    • januari 2009
    • 53

    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    tjena crille var ett test jag gjorde som inte höll så länge inget jag kan rekommendera vart brun efter 1vecka
    okej lite synd att den inte höll längre det va riktigt snyggt
    CA! finns inget annat

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      fler bilder istlanum och capinte sista på istlanum blev suddig kommer bättre senare
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Cronan
        Användare
        • juli 2008
        • 907

        Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane. Tyvär är vattnet lite te färgat fortfande.






        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          Ursprungligen postat av Cronan
          Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane. Tyvär är vattnet lite te färgat fortfande.
          [ATTACH]22073[/ATTACH]

          [ATTACH]22076[/ATTACH]

          [ATTACH]22077[/ATTACH]

          [ATTACH]22078[/ATTACH]
          Jag tycker det ser ut som hanar på alla bilderna, med undantag för bild 2 som ev. kan vara en hona, men är dock tveksam. Men, snygga är de.
          Senast redigerad av Lundensis; 19 september 2009, 17:51.

          Kommentar

          • dezplay
            Användare
            • september 2008
            • 235

            Ursprungligen postat av Cronan
            Lite bilder på mina Parachromis loisellei har haft dom en vecka nu och i dag kom första bråket inget alvarligt dock. Första bilden är på honan precis innan dom började bråka. Och den andra bilden är hur hon ser ut vanligtvis. Fjärde bilden är på min hane. Tyvär är vattnet lite te färgat fortfande.

            Vilka snyggingar! hur stora är dom? mitt par förbereder för sin andra lek just nu

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              fler bilder istlanum och capinte sista på istlanum blev suddig kommer bättre senare
              ruggit fina! I hur stort akvarium simmar dom ?

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Ursprungligen postat av Lundensis
                Jag tycker det ser ut som hanar på alla bilderna, med undantag för bild 2 som ev. kan vara en hona, men är dock tveksam. Men, snygga är de.
                Fisken på bild 1 och 2 är samma fisk. Köpte dom som pare i sandby bara hoppas jag fick det också. Fick iofs fel på mina nicuraguensis blev två hanar

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av dezplay
                  Vilka snyggingar! hur stora är dom? mitt par förbereder för sin andra lek just nu
                  Tack. Skulle tipa att dom runt 10cm. Tyvär så äter inte hanen riktigt som han skall tog två räkbitar i går och det är allt han har ätit sen han kom för en rvecka sen. Väntar ett pat dagar till innan jag plockar ut han och medicinerar.

                  Kommentar

                  • dezplay
                    Användare
                    • september 2008
                    • 235

                    Ursprungligen postat av Cronan
                    Tack. Skulle tipa att dom runt 10cm. Tyvär så äter inte hanen riktigt som han skall tog två räkbitar i går och det är allt han har ätit sen han kom för en rvecka sen. Väntar ett pat dagar till innan jag plockar ut han och medicinerar.
                    Ok... Jo, om man köper lite större firrar brukar de matvägra innan de har anpassat sig. Samma sak hände mig när jag köpte ett par freddys, den hanen på 17 cm tog några veckor på sig innan han åt. Och det var just räka som föll herrn i smaken

                    Just nu har jag bekymmer med en liten Motaguensis hane som vägrar äta annan mat än röda mygg och räkor. Behandla hela karet mot soten för en månad sen ungefär. Och det verkar ha hjälpt, för innan det åt han ingenting på jaa ca 2-3 veckor. Enda positiva är la att hans hona äter bra och växer ifrån han lite.

                    Men en annan sak, har ju en annan hane som nu växt om den hanen som blev sjuk som var dominant först som honan valde. Brukar det va så att honan stannar kvar hos den mindre hanen eller kommer hon välja den andre hanen som inte vart sjuk och äter bättre? (väldigt luddigt skrivet javet, sot i ögonen eller nåt)

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      Ursprungligen postat av dezplay
                      Ok... Jo, om man köper lite större firrar brukar de matvägra innan de har anpassat sig. Samma sak hände mig när jag köpte ett par freddys, den hanen på 17 cm tog några veckor på sig innan han åt. Och det var just räka som föll herrn i smaken

                      Just nu har jag bekymmer med en liten Motaguensis hane som vägrar äta annan mat än röda mygg och räkor. Behandla hela karet mot soten för en månad sen ungefär. Och det verkar ha hjälpt, för innan det åt han ingenting på jaa ca 2-3 veckor. Enda positiva är la att hans hona äter bra och växer ifrån han lite.

                      Men en annan sak, har ju en annan hane som nu växt om den hanen som blev sjuk som var dominant först som honan valde. Brukar det va så att honan stannar kvar hos den mindre hanen eller kommer hon välja den andre hanen som inte vart sjuk och äter bättre? (väldigt luddigt skrivet javet, sot i ögonen eller nåt)
                      Hon kommer välja den starkaste o dominanta av hanarna
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • dezplay
                        Användare
                        • september 2008
                        • 235

                        Ursprungligen postat av Beast
                        Hon kommer välja den starkaste o dominanta av hanarna

                        Mäster har talat jaja då blir snart ett triangeldrama i karet att se fram emot då

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Ursprungligen postat av dezplay
                          Mäster har talat jaja då blir snart ett triangeldrama i karet att se fram emot då
                          Hehe mäster!? Njae inte riktigt Jepp dt är ju sånt som är kul och se
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            Har du alla Motaguense kvar än dezplay?
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • dezplay
                              Användare
                              • september 2008
                              • 235

                              Ursprungligen postat av Beast
                              Har du alla Motaguense kvar än dezplay?
                              Nepp, den minste strök med efter behandlingen mot soten Men övriga 5 lever, 2 hanar och 2 honor är jag säker på men den 5:e är en luring... den är minst men ser ut som en hane.

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                Ursprungligen postat av dezplay
                                Nepp, den minste strök med efter behandlingen mot soten Men övriga 5 lever, 2 hanar och 2 honor är jag säker på men den 5:e är en luring... den är minst men ser ut som en hane.
                                Ja ok, men då blev det ju bra fördelning då
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...