CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av salmberg
    Tog denna bild på köpcentrat Triangeln i Malmö.
    Kan det vara bifasciata?
    Förövrigt ett grymt kar på 5000l med centralare.
    Aningen svårfotograferat med dagsljuset som står på karet..
    Hehe häftig bild jaa det är en Bifasciata..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • salmberg
      NCS Medlem
      • oktober 2007
      • 830

      Ursprungligen postat av Beast
      Tackar, det tråkiga är att Argentean o Reganin går i samma kar nu, o Argentaehanen, håller på att leka med Regani honan Måste göra nått åt det....
      Ojoj ja man vill inte ha små Argentgnin...hihi
      Bild på 5000literskaret på Trianglen i Malmö med Ca..

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        Grymma bilder Beast! Tänk om man hade kunnat ha plats för så där mycket CA-godingar.

        30 centimeters Argentean var för övrigt en praktful rackare! Citrinellumen, den röd-vita, var en riktig läckerbit också, snygg färgkombo

        Jag har letat fina citrinellum att dra upp här nu då jag ändå har småfisk överallt, men här finns det bara labiatum verkar det som. Möjligtvis nån korsning med citrinellum, men med mest labiatum i sig, alla har spetsiga munnar med lite tydligare överläpp.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          Ursprungligen postat av FI
          Grymma bilder Beast! Tänk om man hade kunnat ha plats för så där mycket CA-godingar.

          30 centimeters Argentean var för övrigt en praktful rackare! Citrinellumen, den röd-vita, var en riktig läckerbit också, snygg färgkombo

          Jag har letat fina citrinellum att dra upp här nu då jag ändå har småfisk överallt, men här finns det bara labiatum verkar det som. Möjligtvis nån korsning med citrinellum, men med mest labiatum i sig, alla har spetsiga munnar med lite tydligare överläpp.
          Tackar FI, jaa plats går det ju åt
          Jaa korsningen mellan Citrinellum/Labiatum är ju allt för vanlig tyvärr, mina Citrinellus härstammar från en usa import som var F1, som vi gjorde dec-05, har bara "förädlat" färgerna lite på dom
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            Ursprungligen postat av Beast
            Tackar FI, jaa plats går det ju åt
            Jaa korsningen mellan Citrinellum/Labiatum är ju allt för vanlig tyvärr, mina Citrinellus härstammar från en usa import som var F1, som vi gjorde dec-05, har bara "förädlat" färgerna lite på dom
            Tufft! Det är avkomma från två F1, en röd och en vit, eller?
            Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Ja fint par citrinellum hade varit en dröm om man hade kunnat få tag på några okorsade.. har oxå sett en massa med labiatum i sig
              CA

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av FI
                Tufft! Det är avkomma från två F1, en röd och en vit, eller?
                Dec 05, kan det ha varit samma importsväng som då Daniel Odell plockade hem en jagga från Jeff Rapps? (Jag hörde att den jaggan hade tagit sig hit upp till norrbotten. Undra om det finns avkomma från den här i krokarna)
                Nee faktiskt så är ursprungs föräldrarna en vit hane o en randig hona.. Tror det var -03 Daniel tog hem den Jaggan, men Jinnarparen vet säkert, (eller Daniel)
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  Ursprungligen postat av salmberg
                  Och några bilder från idag innan jag flyttade 2\3 av yngelna.
                  Ska tillägga att detta är första gången som jag sparar och tänker dra upp yngel.
                  Ångrar lite grann att jag inte sparade på Peteniayngel som dom gick med för några vecker sedan.

                  Jepp Beast...
                  Ett stort tack för det.
                  Ska du dra upp yngel så är jag helt klart intresserad, om du ska dra upp för att sälja vill säga.
                  CA

                  Kommentar

                  • salmberg
                    NCS Medlem
                    • oktober 2007
                    • 830

                    Ursprungligen postat av zebra sp.
                    Ska du dra upp yngel så är jag helt klart intresserad, om du ska dra upp för att sälja vill säga.
                    Har ca 80-100 småttingar i ett kar..
                    Men vi tar detta via PM...

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .

                      Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.

                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2277

                        Ursprungligen postat av jarinen
                        Ja, nu var det ett tag sedan jag postade bilder. Här kommer först en på Vieja Bifasciata "Rio chacamax" som ju var på besök och lekte av Beasts hona i våras och som skötte sig fint med den hårdföra damen .

                        Sedan ett par nykomlingar i form av Amphilophus, bild 2 Lyonsi och 3 Rostratus.

                        Mvh Jari
                        fina bilder på fina firrar jari visa fler när du ändå är igång
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • april 2003
                          • 1888

                          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                          fina bilder på fina firrar jari visa fler när du ändå är igång
                          Tackar! skall jobba på det, har några i lokalen som skulle behöva fotas.

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • Daniel Odell
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 2437

                            FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.

                            Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!

                            Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?
                            fish r friend

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • april 2002
                              • 14633

                              Leker aldrig era firrar? Jag skulle vilja ha lekbeskrivningar i en artikel i CB dvs uppvaktning, lek, sprattel och frisimmande och gärna även ungdjur.

                              Ps. jag rekomenderar er att försöka komma över julinumret av Cichlid News!
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              • FI
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 3743

                                Ursprungligen postat av Daniel Odell
                                FI: jag kommer inte riktigt ihåg när jag tog hem fisk, men 2003 låter mer korrekt än 2005. Såvitt jag vet så är all fisk ifrån den importen i fiskhimmelen. Jaggan skickade jag uppåt landet men senase rapporten var att den avlidit.

                                Såg idag att Jeff har "boldy marked B & W Mexican ‘jaguar’" till salu. Man kan väll drömma, huset kanske blir av nån dag & då är det dags att nörda loss i CA-träsket igen, på riktigt!

                                Det är iallafall fantastiskt kul att se era bilder med jämna mellanrum. Kan ni inte posta en drös jaggabilder ...?
                                Tjenare! Det var länge sedan!
                                Trist med jaggan, den var riktigt fin ju vad jag kommer ihåg. Men vaddå hus, du har väl inte lagt ner hobbyn pga platsbrist? Så trångt kan man väl inte ha, eller? Upp med en CA-balja nu!

                                Själv flyttade jag till större lägenhet = fler och större kar 3st i vardagsrummet och snart ett i gitarrummet också, sedan finns ju köket och hallen också om det skulle krisa sig

                                Drömmen är dock fortfarande en gigantisk kubisk pjäs på ett par tusen liter, med CA-ciklider och fengäddor. och diverse foderfisk givetvis Att frigöra en väggyta på 2 meter är fortfarande toksvårt dock så även ett 720 är en liten dröm, men nya 540t är ett litet baby step i rätt riktning iaf
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...