CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    CA-bilder del 4

    Tråden är i första hand avsedd för bilder på Centralamerikanska ciklider och diskussioner kring eller med anknytning till postade bilder. Allmänna frågor och diskussioner behandlas med fördel i nya trådar då det blir lättare att söka efter nyttig information i efterhand på forumet.

    Skriv ut artnamnet på postade bilder i inläggen för tydlighetens skull och för bättre sökbarhet.

    del 1 av tråden finns här: http://www.ciklid.org/forum/showthre...ight=CA-bilder


    del 2 av tråden: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=55488


    del 3 av tråden:http://www.ciklid.org/forum/showthre...ight=CA-bilder


    Mvh Jari
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    Kopierar in viktigt meddelande från slutet av förra tråden från redaktören nedan:


    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Hej

    Jag lägger in detta här:

    Skulle någon kunna tänka sig att skriva "Cikliden" i nästa CB? Det ska vara en firre som 1) det finns kort på och 2) som inte är med i artregistret (den läggs upp där sen). Det var länge sedan vi hade Centralamerika. I Thorichrhys har vi bara eldbuk t ex!

    Det är bråttom! Jag behöver den helst tills imorgon!

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      capinte hane!

      hittade denna hane i sandby i helgen bilden är kass det vet ja jäkla dåligt ljus karet + skitig ruta, han har lite svamp och ett sår överläppen så det blir ett salt bad en tid nästan 20 cm lång+ hög i kroppen fin tycker jag
      Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 10:19.
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Ursprungligen postat av Micke Jarhl
        hittade denna hane i sandby i helgen bilden är kass det vet ja jäkla dåligt ljus karet + skitig ruta, han har lite svamp och ett sår överläppen så det blir ett salt bad en tid nästan 20 cm lång+ hög i kroppen fin tycker jag
        Hade han inte honan kvar?

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          #5
          algebrandt: Om du menar de fiskar jag har nu så är det grammodes och friedrichsthalli.

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #6
            Ursprungligen postat av Lundensis
            Hade han inte honan kvar?
            jo jag fick med en trolig honapå ca 12-13cmhon gick i ett litet kar i att av facken på högersida när man går in hon har inte visat sig förrän nu varit lite skygg men nu börjar hon äta bilder kommer
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              jo jag fick med en trolig honapå ca 12-13cmhon gick i ett litet kar i att av facken på högersida när man går in hon har inte visat sig förrän nu varit lite skygg men nu börjar hon äta bilder kommer
              Med tanke på hanens utseende samt din beskrivning av att honan nu gick separat är det väl inte någon vild gissning att de har en nyligen "misslyckad" lek bakom sig...
              Kan säkert därmed förhoppningsvis visa sig vara ett riktigt stiligt par under bättre förutsättningar. Hanen ser som du skrev rejäl och hög ut i formen.

              Mvh/Andreas.

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                #8
                Ursprungligen postat av A C-son
                Med tanke på hanens utseende samt din beskrivning av att honan nu gick separat är det väl inte någon vild gissning att de har en nyligen "misslyckad" lek bakom sig...
                Kan säkert därmed förhoppningsvis visa sig vara ett riktigt stiligt par under bättre förutsättningar. Hanen ser som du skrev rejäl och hög ut i formen.

                Mvh/Andreas.
                Tjena! Jag tror inte detta paret har levt ihop innan alltså inget lekpar har dom i en 300L balja med skiljevägg så det kan kika på varandra en tid vill inte riskera något i såpass litet kar..Hanen har jag i karantän för litet svamp angrepp på pannan men det verkar läka fint så senast fre åker de i det stora..litet ororsmoment kan det bli mot min största zonata hane som är kung nu och tar en del plats vi får se hur det går..
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • algebrant
                  Användare
                  • oktober 2002
                  • 107

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lundensis
                  algebrandt: Om du menar de fiskar jag har nu så är det grammodes och friedrichsthalli.
                  ajfan! Aldrig haft några av de där, bara sett alla på bild här och där. Jag har tydligen grymt lätt att förväxla arterna!!!
                  Nästan så jag börjar undra vad jag har hemma, beast sa att mina "fina texas" var carpinte, resten kanske är ett gäng malawi...
                  I vilket fall, Fina Firrar!
                  MvH


                  Algebrant

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    Tjena! Jag tror inte detta paret har levt ihop innan alltså inget lekpar har dom i en 300L balja med skiljevägg så det kan kika på varandra en tid vill inte riskera något i såpass litet kar..Hanen har jag i karantän för litet svamp angrepp på pannan men det verkar läka fint så senast fre åker de i det stora..litet ororsmoment kan det bli mot min största zonata hane som är kung nu och tar en del plats vi får se hur det går..

                    Honan skulle jag vilja se en bild på, kan det vara min gamla escondidohona tro?
                    Vad det gäller kampen mot din stora zonata när de kommer över till det stora så tar texasen över, kanske inte direkt men han tar över.
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    • Sebastian
                      Användare
                      • januari 2009
                      • 204

                      #11
                      Herichthys carpintis yngel!

                      Ska jag ta upp ynglen eller hur ska jag göra

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2277

                        #12
                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Honan skulle jag vilja se en bild på, kan det vara min gamla escondidohona tro?
                        Vad det gäller kampen mot din stora zonata när de kommer över till det stora så tar texasen över, kanske inte direkt men han tar över.
                        Tjena ska putsa rutan idag ta 1par bilder så dår du se satte ihop dom igår och det funkade över förväntan men jag satte tillbaka rutan igår innan jag gick la mig vågar inte hela dagen idag absolut för litet kar hon skulle inte ha en chans om han får spel...
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • Lundensis
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 2262

                          #13
                          Ursprungligen postat av Sebastian
                          Ska jag ta upp ynglen eller hur ska jag göra
                          Har föräldrarna slutat vakta dem? Har du andra fiskar i karet? Om svaret är nej på båda frågorna kan du låta dem gå kvar. Annars får du bedöma överlevnadschanserna för ynglen och agera därefter.

                          Kommentar

                          • Yonaz
                            Användare
                            • januari 2006
                            • 227

                            #14
                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            Vad det gäller kampen mot din stora zonata när de kommer över till det stora så tar texasen över, kanske inte direkt men han tar över.
                            Beror nog på vilken zonata det är. Min zonata klarade av ett midaslekpar(20 och 30 cm) med ägg! Men då är det en synnerligen tuff sak jag har iofs. MEn som man alltid säger med CA, det är väldigt olika från individ till individ...
                            5000 liter hemma!
                            http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                            Kommentar

                            • Micke Jarhl
                              Användare
                              • april 2002
                              • 2277

                              #15
                              lite bilder igen då capinte först 2 bilder på hane resp honan
                              Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 maj 2009, 10:19.
                              Micke Jarhl Med akvarium!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...