Ursprungligen postat av zebra sp.
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Kollapsa
No announcement yet.
CA-bilder del 4
Kollapsa
Ämnet är nu stängt
X
X
-
Ursprungligen postat av jinnarparen Visa inläggNej, som vanligt blev det inget denna gången heller...börjar tröttna på dem faktiskt...
CA
Kommentera
-
Vill bara slänga in en rad om vad jag såg under semestern. Var runt i lite i Sverige, och passade på att kolla in lokala akvarieaffärer. I uppsala (kommer inte ihåg namnet på affären) hade dom VIKTORIAABBORRE!!!
Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...Frontosamarkus
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barracudan Visa inläggVIKTORIAABBORRE!!!
Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...
Jag har annars rätt dåliga erfarenheter av att mixa afrikaner med centralare, de verkar inte riktigt förstå varandras "språk", det har alltid slutat med dödsfall eller rejält skadade fiskar. Fast jag har väl inte gjort någon grundlig test direkt.Fredrik Isaksson
Bildarkivet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barracudan Visa inläggEn fullvuxen doovi mot en fullvuxen nilabborre, jag tror nilabborren slukar den på tvären
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lundensis Visa inläggVilken affär tar in nilabborrar? De hade man nog kunnat lura på en vithaj också.CA
Kommentera
-
Lite bilder på mina nyinskaffade Cichlasoma salvini. Har även sett att dom kallas Parachromis salvini vilket som är rätt har jag ingen anning om. Fiskarna är c.a 4-5cm ville inte riktigt vara med på bild så kvaliten är inte den bästa.(Kan ju också bero på mina begränsade foto kunskaper)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av salmberg Visa inläggTyvär så har butiken sålt H.multispinosa till dig och inte C.salvini.
Här är en bild en C.salvini hane.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jinnarparen Visa inläggDenna art ser vi inte så mycket bilder på.
Här är bilder på ett blivande par (10-12 cm), de kommer i alla fall väldigt bra överens...och det är honan som ser bäst ut.CA
Kommentera
-
Ursprungligen postat av zebra sp. Visa inläggotroligt fina... du har möjligtvis inte fler foto på dessa?Åter till CA
Det är där jag hör hemma
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jinnarparen Visa inläggInga fler foton på de jag har nu, men jag har några gamla (riktigt gamla) på ett par som jag plockade hem från USA 2003. Tyvärr så fick jag ingen lek på dessa för hanen dog innan det var dags för det stora ögonblicket.
mina e mer röda med svarta lodrätta band och blåa fjällskimmrande på (ryggen) lite mer lika dom du har nu.
Har inte fått mitt medlemsnr än så kan tyvärr inte lägga in bilder på dom än men det kommer...CA
Kommentera
-
Ursprungligen postat av zebra sp. Visa inläggOvanligt starka färger dom har, den översta iaf.
mina e mer röda med svarta lodrätta band och blåa fjällskimmrande på (ryggen) lite mer lika dom du har nu.
Har inte fått mitt medlemsnr än så kan tyvärr inte lägga in bilder på dom än men det kommer...Åter till CA
Det är där jag hör hemma
Kommentera
Kommentera