CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    #61
    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
    Ja A. Rostratus väcker habegär
    håller med grym firre ,,fina bilder jocke får dottern låna sin kamera ibland eller
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #62
      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      håller med grym firre ,,fina bilder jocke får dottern låna sin kamera ibland eller
      Hehe ja tackar! Det är väl snarare så att jag får låna den 30 min här o 30 min där Jo dom är häftiga, inte alls som andra CA, den hanen som varit dominant o väldigt bossig i karet, har nu blivit avlivad av dom andra, dom gick helt enkelt ihop o tog bort honom alla dom andra 6, det är 3+3 Nu..
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #63
        Ursprungligen postat av Beast
        Mamma C.Istlanum vaktar larver.
        Så ska det låta!

        Snygga bilder och firrar Micke!

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #64
          Jag har haft 6 Thorichthys maculipinnis en vecka nu. Tyvärr har jag knappt sett röken av dem. De har verkligen varit vettskrämda. Så idag körde jag samma gamla trick som jag brukar lura mindre SA-firrar med; I med något som simmar runt och inte bryr sig något om att man går förbi. Jag inhandlade därför 4 svärdbärare. Efter 5 minuter var några av maculipinnisarna framme, nu är samtliga ute och simmar och bröstar upp sig mot varandra. Det är märkligt vad några distraktionsfiskar kan göra för ett kar. Ska bli kul att se dessa CA-individer växa.

          För att återknyta till trådens rubrik (det är ju onekligen en bildtråd) så lovar jag att slänga in en bild på dem när jag lyckas ta en med acceptabel kvalitet med min kassa kamera.... I den här tråden brukar bilderna vara jävligt vassa, så det är knappt att man vågar. Det brukar bli suddigt värre när jag fotar....

          /Jocke

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #65
            Ursprungligen postat av Banderad
            Jag har haft 6 Thorichthys maculipinnis en vecka nu. Tyvärr har jag knappt sett röken av dem. De har verkligen varit vettskrämda. Så idag körde jag samma gamla trick som jag brukar lura mindre SA-firrar med; I med något som simmar runt och inte bryr sig något om att man går förbi. Jag inhandlade därför 4 svärdbärare. Efter 5 minuter var några av maculipinnisarna framme, nu är samtliga ute och simmar och bröstar upp sig mot varandra. Det är märkligt vad några distraktionsfiskar kan göra för ett kar. Ska bli kul att se dessa CA-individer växa.

            För att återknyta till trådens rubrik (det är ju onekligen en bildtråd) så lovar jag att slänga in en bild på dem när jag lyckas ta en med acceptabel kvalitet med min kassa kamera.... I den här tråden brukar bilderna vara jävligt vassa, så det är knappt att man vågar. Det brukar bli suddigt värre när jag fotar....

            /Jocke
            Tjena Jocke!
            Det är objektet som du tar på som är det viktiga sen hur bilden blir kommer alltid i andra hand så det är bara fota på..alltid kul med bilder...
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • JockeB
              Användare
              • maj 2004
              • 2964

              #66
              Ursprungligen postat av Banderad
              Jag har haft 6 Thorichthys maculipinnis en vecka nu. Tyvärr har jag knappt sett röken av dem. De har verkligen varit vettskrämda. Så idag körde jag samma gamla trick som jag brukar lura mindre SA-firrar med; I med något som simmar runt och inte bryr sig något om att man går förbi. Jag inhandlade därför 4 svärdbärare. Efter 5 minuter var några av maculipinnisarna framme, nu är samtliga ute och simmar och bröstar upp sig mot varandra. Det är märkligt vad några distraktionsfiskar kan göra för ett kar. Ska bli kul att se dessa CA-individer växa.

              För att återknyta till trådens rubrik (det är ju onekligen en bildtråd) så lovar jag att slänga in en bild på dem när jag lyckas ta en med acceptabel kvalitet med min kassa kamera.... I den här tråden brukar bilderna vara jävligt vassa, så det är knappt att man vågar. Det brukar bli suddigt värre när jag fotar....

              /Jocke
              Jaa kom igen nu Jocke, in med bilder bara, det är som sagt objektet som räknas
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #67
                Ursprungligen postat av Beast
                Jaa kom igen nu Jocke, in med bilder bara, det är som sagt objektet som räknas
                Det är tyvärr bara en kass vanlig liten digitalkamera. Någon gång i framtiden får det bli en systemkamera. En bild på tusen brukar bli lite mindre suddig än de andra, så vi får väl se om jag lyckas ta någon bild. Ska se om jag kanske kan låna en systemkamera annars...

                /Jocke

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #68
                  håller på att sortera lite bilder blääää men det måste ju göras.
                  så vad heter denna firren bilden tagen hos jocke, gärna både latin och populärnamn.

                  jo jocke bara fota, du kan ju börja med svärdbärarna de är ju biotopriktiga (nästan)

                  gick visst inte, mitt program för att krympa bilder har visst börjat göra dem större, normalt när jag krymper dem till 500x400 eller vad det nu blir så brukar de bli ca70-80kb nu blir det 150kb altså inte webvänliga nån som har en aning om vad det är för inställning som inte är som den ska, använder acdsee ok nu hittade jag funktionen för att bestämma kvaliteten men tycker det försämrade bilden rejält vete fan vad jag ändrat för inställningar vid nyinstallationen....nån som har nån aning om varför den är 93kb i min dator och bara 42kb vid uppladdning på nätet? måste vara nån bock jag glömt att fylla i
                  Senast redigerad av cichlids4fun; 25 januari 2009, 23:08.
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #69
                    Ursprungligen postat av cichlids4fun
                    håller på att sortera lite bilder blääää men det måste ju göras.
                    så vad heter denna firren bilden tagen hos jocke, gärna både latin och populärnamn.

                    jo jocke bara fota, du kan ju börja med svärdbärarna de är ju biotopriktiga (nästan)
                    Jo, det var därför jag köpte dem. Jag försöker hålla karen så biotopriktiga som möjligt. Sedan var det ju en bonus att de var snygga (dock den röda varianten, och den finns väl inte vad jag vet i naturen).

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #70
                      ok har fipplat med inställningarna och provar igen....
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 3111

                        #71
                        konstigt, jag får gå ner 10% i kvalitet jämfört med gamla datorn....
                        testar en till, ingen som vet vad den randiga fisken heter ovan ?
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          #72
                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          ingen som vet vad den randiga fisken heter ovan ?
                          Ser ut som en Zebraciklid?
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • salmberg
                            NCS Medlem
                            • oktober 2007
                            • 830

                            #73
                            Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            ingen som vet vad den randiga fisken heter ovan ?
                            Amphilophus citrinellus (barred midas) tror jag.

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #74
                              Ursprungligen postat av Wilhelm
                              Ser ut som en Zebraciklid?
                              nej det är det inte honan är orange skickar en ny bild nu när ja fixat
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 3111

                                #75
                                japp så var det nog tackar richard
                                Mvh
                                Peter

                                don´t drink water-fish ..... in it!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...