CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Micke Jarhl
    svarade
    fler bilder börjar med mitt fina Istlanum par bild 1-3
    bild4 Umbrifera honan lite skrämd
    bild 5 Mitt fina cuba par coola
    bild6 jagga hona

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    lite mer bilder nu börjar med min Umbrifera hane bild 1-2
    min Argenta singel hane bild 3
    Bild4 close up på en av mina tjej jaggor hihi..
    C.Grammodes hane bild5

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Passade på att ta lite bilder nu på morgonen. Första bilden är på en av mina Nicaraguensis har börjat färga ut ganska bra. Och de andra bilderna är på fiskarna jag hämtade hem från Beast för drygt en vecka sen.








    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Jag har en bjässe! Ilsken som bara den!
    Trevligt Wilhelm! Var rädd om den idag är dom ovanliga synd att du inte har en hona till den bara

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    verkar nästan helt utdöd iaf på svenska marknaden kanske det kan gå hitta i tyskland
    Jag har en bjässe! Ilsken som bara den!

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Ursprungligen postat av FI
    Vänta nu! Missförstod jag eller innebär besöket hos Beast att vi har ännu en jaguarägare här på forumet?
    Jodå simmar c.a 10st i mitt 600l tillsammans med några unga Vieja Bifaciata
    Vet ej om jag inbillar mig men jag tycker redan några av dom har vuxit sen jag fick hem dom. Käkar gör dom rejält iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    sen blir det 3 H.capinte bilder åxo, honan som har den vita lek dräkten

    Lämna en kommentar:


  • Micke Jarhl
    svarade
    lite mer bilder då
    bild1 Grammodes honan
    bild 2 samma fisk gnabbas med capinte honan grammodes hanen syns suddigt ibakgrunden snart 20cm
    bild 3 C.Grammodes hanen
    bild 4 cuba paret
    inga kanon bilder men de funkar hyfsat iaf

    Lämna en kommentar:


  • FI
    svarade
    Vänta nu! Missförstod jag eller innebär besöket hos Beast att vi har ännu en jaguarägare här på forumet?

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Vieja Godmanni är bara så jäkla fina, jag va hemma hos Rickard(Jinnarparen) häromdagen och hans hane är otroligt läcker...Hoppas man får tag på några i framtiden!
    Har du inte fått till det med dina än Jocke?
    Ja visst är dom Jo leker gör dom, men äggen är alltid borta 1-2 dagr senare.........

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Vieja Godmanni är bara så jäkla fina, jag va hemma hos Rickard(Jinnarparen) häromdagen och hans hane är otroligt läcker...Hoppas man får tag på några i framtiden!
    Har du inte fått till det med dina än Jocke?

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Så då har men äntligen fått hem sina jaggor. Blev 100 mil tur och retur (men det var det värt.) Så här kommer lite bilder blev lite annat också. Passa på att tacka Beast för att han hämtade mig på stationen + ett trevligt bemötande. Hade som plan att ta en massa bilder när jag kom upp där men där var fisk överallt så jag visste inte vart jag skulle börja. Och att jag skulle med tåget hem så det blev inte så många bilder. Två första bilderna är Beast fiskar som fick mig att ta hem viejor med. Jag kan inte göra dom rättvissa på bild men dom var grymt snygga.

    [ATTACH]22280[/ATTACH]

    [ATTACH]22281[/ATTACH]

    [ATTACH]22282[/ATTACH]

    [ATTACH]22283[/ATTACH]
    Skönt att resan gick bra med dom
    Bild 1 är en Vieja Godmannihane.
    Bild 2 är mamman till den på bild 4, Vieja Bifasciata "Rio Chacamax".
    Lycka till med dom nu, och håll oss uppdaterade med bilder på dom vartefter dom växer
    Senast redigerad av JockeB; 05 oktober 2009, 17:24.

    Lämna en kommentar:


  • Cronan
    svarade
    Så då har men äntligen fått hem sina jaggor. Blev 100 mil tur och retur (men det var det värt.) Så här kommer lite bilder blev lite annat också. Passa på att tacka Beast för att han hämtade mig på stationen + ett trevligt bemötande. Hade som plan att ta en massa bilder när jag kom upp där men där var fisk överallt så jag visste inte vart jag skulle börja. Och att jag skulle med tåget hem så det blev inte så många bilder. Två första bilderna är Beast fiskar som fick mig att ta hem viejor med. Jag kan inte göra dom rättvissa på bild men dom var grymt snygga.







    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    ...här är en som blir större än både trimac och istlanum. C Umbrifera

    Nu när den ena umbetrippeln går själv i 600 l karet så börjar hanen färga ordentligt.
    Det är rätt mycket färg nu, faktiskt så syns det bättre när han håller till i skuggorna (men då är det tyvärr för svagt för kameran).
    Den hanen börjar komma igång fint nu

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Han är inte så stor än, drygt 20 cm. Så han skall inte vara fullt utfärgad än, det dröjer nog tills han blir 30 cm.
    Men nu går han som sagt med två honor i ett eget 600 l kar och kommer förhoppningsvis att lägga på sig ytterligare 15-20 cm (jmf med doviihanen som går i karet ovanför).

    Svårt att få de iriserande blågröna färgerna att fästa ordentligt på fotot, tar man med blixt så blir ju det iriserande bara vitt.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...