CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    Ursprungligen postat av Sebastian
    Jag har ju redan betalat in min medlems avgift men hur får man ett sånt märke/skylt där det står MEDLEM?
    Aha, sorry. Då ska Du titta här: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=59957
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      Ursprungligen postat av Sebastian
      Lundensis hur får du in bilderna på forumet?
      Lägg in dem på: www.geting.se

      Idag har mina grammodes också lekt.

      Kommentar

      • Sebastian
        Användare
        • januari 2009
        • 204

        Ursprungligen postat av Lundensis
        Lägg in dem på: www.geting.se

        Idag har mina grammodes också lekt.
        GRATTIS!

        Kommentar

        • dezplay
          Användare
          • september 2008
          • 235

          åh va störd ja blir på't! beställde först motaguense från en affär, dröjde 2 veckor sen ringde han å sa att det inte kom några, men dovii fick jag hem... men det ville jag inte ha. Ringde senare samma dag till en annan affär och dom kunde ta hem antingen freddys eller loisellei sv.odlade. Japp, blir perfekt sa jag och beställde 5st loisellei 4-5cm. Dröjde 2 veckor till och idag hämta jag dom. Svart fin påse så jag kollade inte på dom, lita ju på att det ska va rätt när dom är sv. odlade och allt. Men efter att ha kikat på dom så är dom förvånansvärt lika jaggor som små... Och detta är fan 3:e gången jag beställer annan fisk och får jaggor är det så svårt att sälja rätt?

          Får hoppas jag har fel men de liknar inte dom loiselli ungdjur som finns i artregistret. Eller är dom större på bilden tro, nån som vet?

          Kommentar

          • Sebastian
            Användare
            • januari 2009
            • 204

            Ursprungligen postat av dezplay
            åh va störd ja blir på't! beställde först motaguense från en affär, dröjde 2 veckor sen ringde han å sa att det inte kom några, men dovii fick jag hem... men det ville jag inte ha. Ringde senare samma dag till en annan affär och dom kunde ta hem antingen freddys eller loisellei sv.odlade. Japp, blir perfekt sa jag och beställde 5st loisellei 4-5cm. Dröjde 2 veckor till och idag hämta jag dom. Svart fin påse så jag kollade inte på dom, lita ju på att det ska va rätt när dom är sv. odlade och allt. Men efter att ha kikat på dom så är dom förvånansvärt lika jaggor som små... Och detta är fan 3:e gången jag beställer annan fisk och får jaggor är det så svårt att sälja rätt?

            Får hoppas jag har fel men de liknar inte dom loiselli ungdjur som finns i artregistret. Eller är dom större på bilden tro, nån som vet?
            Vilken affär?

            Kommentar

            • dezplay
              Användare
              • september 2008
              • 235

              Det var från akvarieteknik fiskarna kom.... men som sagt man får vänta och se.... kanske man har tur.. .

              Kommentar

              • Pangaea
                Användare
                • februari 2004
                • 390

                Ursprungligen postat av dezplay
                Det var från akvarieteknik fiskarna kom.... men som sagt man får vänta och se.... kanske man har tur.. .
                Akvarieteknik är dessvärre ökända för att slarva med artbenämningarna... iaf när det gäller CA och framför allt då Parachromis...
                Jag har själv köpt vad som skulle vara dovii därifrån men det visade sig "bara" vara vanliga jaggor...
                Antingen har de ingen koll själva eller också bryr de sig helt enkelt inte... surt är det iaf...
                "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

                Min zoon

                /Magnus

                Kommentar

                • dezplay
                  Användare
                  • september 2008
                  • 235

                  ok... jo visst är de surt men jaggor är väl ok oxå...

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    Ursprungligen postat av dezplay
                    Det var från akvarieteknik fiskarna kom.... men som sagt man får vänta och se.... kanske man har tur.. .
                    Akvarieteknik har sv odlade loiselle......men om du fått rätt är ju en annan sak..
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • larsa
                      Banned
                      • april 2006
                      • 198

                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      trevligt Larsa! Mina kommer ju från Norrköping iaf vem vet kanske de har ditt gamla blod i sig ang dina zonata vem vet fin fisk iaf
                      Inte lätt att göra sig av med så mycket ungar..men gjorde mitt bästa..en liten ankedot som kanske inte var så snällt när jag försökte få plats hemma...jag höll zonata o citrunellum med tanke på odling...var några verkligt varma dagar i maj ett år..sommar är här typ..så för att avlasta karen inne så tog jag det ödesdigra beslutet att låta några gå i utedammen...vädret slog om och det vart svinkallt..(skäms)...citrunellum dog men alla zonatum överlevde. verkade inte så berörda faktiskt.en annan iaktagelse:.höll vattenhyacint i dammen och i karen och zonatan älskade dessa..lite diverse typ

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        Ursprungligen postat av dezplay
                        ok... jo visst är de surt men jaggor är väl ok oxå...
                        Lägg in bilder på dem, så kan vi kanske hjälpa med artbestämningen.

                        Kommentar

                        • dezplay
                          Användare
                          • september 2008
                          • 235

                          De är skygga än pga de något större firrarna i karet, men sen när dom kommer på att dom inte blir uppätna så kanske de visar sig lite mer och då tar jag lite bilder

                          Kommentar

                          • Sebastian
                            Användare
                            • januari 2009
                            • 204

                            Mina grammodes äter inte och är jätte blyga jag jer dom mysis,räkor och pellets?

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              Ursprungligen postat av Sebastian
                              Mina grammodes äter inte och är jätte blyga jag jer dom mysis,räkor och pellets?
                              Kan bero på att de precis börjat leka.

                              Kommentar

                              • Sebastian
                                Användare
                                • januari 2009
                                • 204

                                OK!Minn hona är runt 15-16 cm och hanen runt 18-20 cm.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...