CA-bilder del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • FI
    svarade
    Ursprungligen postat av Barracudan
    VIKTORIAABBORRE!!!

    Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...
    Tror du inte det beror på hur stor doviin är? En dovii på 30cm är trots allt knappt ens halvvägs till fullvuxen storlek

    Jag har annars rätt dåliga erfarenheter av att mixa afrikaner med centralare, de verkar inte riktigt förstå varandras "språk", det har alltid slutat med dödsfall eller rejält skadade fiskar. Fast jag har väl inte gjort någon grundlig test direkt.

    Lämna en kommentar:


  • Barracudan
    svarade
    Vill bara slänga in en rad om vad jag såg under semestern. Var runt i lite i Sverige, och passade på att kolla in lokala akvarieaffärer. I uppsala (kommer inte ihåg namnet på affären) hade dom VIKTORIAABBORRE!!!

    Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Nej, som vanligt blev det inget denna gången heller...börjar tröttna på dem faktiskt
    okej tråkigt att höra...

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av zebra sp.
    Ja bra mycket finare på detta foto.

    Hur har det gått för dina godmanni blev det något el?
    Nej, som vanligt blev det inget denna gången heller...börjar tröttna på dem faktiskt

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Min stora umbriferahane börjar få lite mer färg!

    Noterbart är att denna bild har mer korrekt färg, den förra var för röd
    Ja bra mycket finare på detta foto.

    Hur har det gått för dina godmanni blev det något el?

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Min stora umbriferahane börjar få lite mer färg!

    Noterbart är att denna bild har mer korrekt färg, den förra var för röd

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Klarar de av att hålla lycksökare borta tills ynglen är frisimmande så plockar jag upp dem.
    Fast de vete f-n var jag skall ha dem sen när de är någon cm, har ju bifasciatayngel på gång också.
    Mera akvarium Rickard, mera akvarium hehe

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Fin bild Rickard!
    Klart du ska dra dom, var ju ett tag sen det fanns små Bocourti på marknaden
    Klarar de av att hålla lycksökare borta tills ynglen är frisimmande så plockar jag upp dem.
    Fast de vete f-n var jag skall ha dem sen när de är någon cm, har ju bifasciatayngel på gång också.

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
    Lek igen...och denna gången skall jag nog spara lite yngel
    Fin bild Rickard!
    Klart du ska dra dom, var ju ett tag sen det fanns små Bocourti på marknaden

    Lämna en kommentar:


  • KuRtaN
    svarade
    Snajs! Grattis!

    Lämna en kommentar:


  • RobinH
    svarade
    Grattis, Mycket fint foto

    Lämna en kommentar:


  • tjornpatrik
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
    Lek igen...och denna gången skall jag nog spara lite yngel
    Grattis!!! Väldigt läcker bild också!

    Lämna en kommentar:


  • Lundensis
    svarade
    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
    Lek igen...och denna gången skall jag nog spara lite yngel
    Grattis! Underbart att se. Snygg bild också. Är nog inte helt fel att dra upp en kull.

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    C Bocourti

    Efter fem veckor av totalt ointresse så har bocourtiparet äntligen slutat med att simma fram och tillbaka och "putsa" framrutan.
    Lek igen...och denna gången skall jag nog spara lite yngel

    Lämna en kommentar:


  • JockeB
    svarade
    Tackar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...