Sällskap till Nicaraguense och guldsöm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dezplay
    Användare
    • september 2008
    • 235

    Sällskap till Nicaraguense och guldsöm?

    Hello!

    Jag har ett 375 liters med salvini, guldsöm och nicaragua ciklider i. Men då de börjar bli runt 10 cm strecket allihop får jag nog göra mig av med ett par, och det lutar åt dom bleka salvinina.

    Men nu till frågan... är det nån som testat att ha typ svärdbärare (blir ju rätt stora) eller nån snygg tetra till lite större ciklider?

    mvh Micke
  • Lundensis
    Användare
    • mars 2004
    • 2262

    #2
    Kongotetra, skivtetra, stanniolbarb t.ex. Sarv är också en trevlig fisk, men den får du fånga själv.

    Kommentar

    • jocke325
      Användare
      • januari 2009
      • 138

      #3
      Ojdå, en tidaholmare Ser du detta vore det kul att se någon bild av dina nicaraguense o guldsömmar! Hur stora e dom nu? Har nyligen skaffat mig 5 små rackare av varje. Dom mäter för tillfället runt 5cm. Ska försöka få ut 1 par av varje, o dom växer nog till sig snart...

      Hittade du någon mer fisk att blanda med dom?

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av dezplay
        Hello!

        Jag har ett 375 liters med salvini, guldsöm och nicaragua ciklider i. Men då de börjar bli runt 10 cm strecket allihop får jag nog göra mig av med ett par, och det lutar åt dom bleka salvinina.

        Men nu till frågan... är det nån som testat att ha typ svärdbärare (blir ju rätt stora) eller nån snygg tetra till lite större ciklider?

        mvh Micke
        Har haft svärdbärare med nästan alla CA jag har haft (utom dom rena rovisarna då) och det har funkat utmärkt nästan hela tiden.. Hur det funkar med Guldsöm ska jag låta vara osagt.. Bör ju nog vara lite storlek på Svädärarna som sagt.
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...