Vieja Regani

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Giertsen
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 70

    Vieja Regani

    Hei
    Ser at noen av dere har Vieja Regani. Jeg har selv tre stykker som har vokst opp sammen. Her er det to hanner og en hun. Men av alle de Viejaene jeg har hjemme så er disse de mest inntolerange mot egen art. Alle forum sier at dette er den mest rolige av viejaene, vel jeg er ikke enig dette ut fra de jeg har nå ihvertfall. Hannene går selvfølgelig ikke sammen, men de tar også ut mye aggresjon på hunnen, slik at hun må fjernes hver gang de settes sammen. De går sammen med andre fisk i en 1000l på to meter med masse gjemmesteder og hunnen får alltid gå der i to uker før hannen blir sluppet oppi med henne. Her går de sammen med Pearsei og Bocorti så hannen bør ha andre fisk å yppe med.

    Så mitt spørsmål:
    Er det noen som har lykkes i å drette denne?
    I såfall kunne det vært fint å få litt om vannverdier og forhold for øvrig.
    Samt er det noen som deler disse erfaringene, det kan jo være så enkelt at jeg har fått noen hissige individer.

    Hilsen Henrik fra Oslo.
    Henrik Giertsen
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Tjena Henrik!

    Jag har ungefär samma erfarenheter som du, jag har också 2 hanar o 1 hona, hanarna bråkade med varandra hela tiden så jag tog bort den jag tyckte var "fulast", då fick jag till en lek som inte blev lyckad, äggen var borta på 2 dygn, förmodligen pga att hanen jagade bort honan hela tiden, dom är nu på gång igen... Jag håller mina i ett 910L med 3 st Vieja Godmanni, 1+2 o dom verkar bli störda av dom hela tiden, trots att det är Reganin som bestämmer i karet, Godmannin håller ca 1/3 del av karet.. Så visst är dom knepiga..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Henrik Giertsen
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 70

      #3
      Hei Jocke

      Så da er det ikke bare jeg som gjør noe galt her :-)
      Vel, får du de til å leke igjen så hadde det vært fint om du fikk opp noen yngel. Fjern eggene...
      Jeg skal finne meg en ny gruppe å prøve med. Samme med Boucortyen hvor jeg måtte gjennom flere grupper før jeg nå fikk ett par som fungerer.

      Har du nå fått noe nytt spennende siden vi pratet sist?
      Henrik Giertsen

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av Henrik Giertsen
        Hei Jocke

        Så da er det ikke bare jeg som gjør noe galt her :-)
        Vel, får du de til å leke igjen så hadde det vært fint om du fikk opp noen yngel. Fjern eggene...
        Jeg skal finne meg en ny gruppe å prøve med. Samme med Boucortyen hvor jeg måtte gjennom flere grupper før jeg nå fikk ett par som fungerer.

        Har du nå fått noe nytt spennende siden vi pratet sist?
        Tror inte det hjälper med en ny grupp tyvärr, Reganin är knepig, bara o vänta ut dom, sära hane o hona ett tag det kan hjälpa...

        Kul att du fått till det med Bocourtin, hur stora är dom nu?

        Har ALLTID nått nytt Men skicka ett mail så tar vi det där
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...