Vilken vieja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #16
    Jaa ok, lite att jämföra med ( dessa är i och för sig vuxna)
    Min Bifascita hane ca 30 cm.
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #17
      Min Cauda hane ca 27 cm..
      Ursäkta dålig bild!
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • augusti 2006
        • 830

        #18
        Va jag vet har Kent varken haft inne Bifasciata eller Melanura på flera år men har så gott som alltid Synspilum. Sen är det ju inte omöjligt att de kommer från en privatperson som trott att de varit Synspila etc men kanske 2 olika arter.

        Sen vet jag även att Vieja har kommit fel från leverantör ett antal gånger, ex fick jag Kents 6 beställda Zonata sist som även den blev Synspila.

        Kommer du ihåg när du köpte dom? Kanske Kent kommer ihåg var dom kommer ifrån.

        (Maculicauda skylten vet jag har suttit fel där ett par gånger när han flyttat om så de har nog bara blivit fel av rena farten)
        Senast redigerad av tjornpatrik; 31 juli 2008, 16:29.

        Kommentar

        • Sickan
          Användare
          • juli 2003
          • 23

          #19
          Ursprungligen postat av patriks155
          Va jag vet har Kent varken haft inne Bifasciata eller Melanura på flera år men har så gott som alltid Synspilum. Sen är det ju inte omöjligt att de kommer från en privatperson som trott att de varit Synspila etc men kanske 2 olika arter.

          Sen vet jag även att Vieja har kommit fel från leverantör ett antal gånger, ex fick jag Kents 6 beställda Zonata sist som även den blev Synspila.

          Kommer du ihåg när du köpte dom? Kanske Kent kommer ihåg var dom kommer ifrån.

          (Maculicauda skylten vet jag har suttit fel där ett par gånger när han flyttat om så de har nog bara blivit fel av rena farten)

          Det var en bekant till mig som köpte dom och hade dom första tiden, vill minnas han var nere runt jul. Han köpte två fiskar som maculicauda varav denna är en av dom och den andra är just en maculicauda.

          Av dom arter som nämnts i tråden så verkar alla vara mer eller mindra röda fram mot huvudet, denna fisk saknar helt rött i sig. Har i sina bästa stunder en lite rosa ton på gällocket och upp mot ryggen.

          Kommentar

          Arbetssätt...