Cichlasoma "flower horn"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zebracikliden
    Användare
    • november 2007
    • 40

    Cichlasoma "flower horn"

    Vet inte riktigt om det här är det exakta rätta tråden då de sägs i art-beskrivningen att det är en hybrid mellan central/ nordameriamerikanare men troligt / möjligtvis också sydamerikanare så jag hoppas att detta ändå är ok.

    Det jag är nyfiken på är vilka som håller just flower horn i sina kar här då den tydligen är extremt aggressiv och inte helt "lättodlad" då avkomman sägs ofta vara steril.

    Vilka andra fiskar håller man i så fall den med eller är det en firre som ska ha sin egen balja ? .. Yngelvård, någon som sett ?

    Sätt gärna upp bilder på dem om Ni har, tycker det är bland de snyggaste fiskar jag sett, även om den av vissa ses som en av-art så är den i så fall en av de snyggare av-arter jag sett..
    "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Hej och välkommen till forumet. Du har postat ditt inlägg i rätt avdelning. Medan du väntar på svar så kan du testa sökfunktionen. Klicka på "sök" uppe till höger och skriv sedan flower horn eller flowerhorn.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    Arbetssätt...