CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yonaz
    Användare
    • januari 2006
    • 227

    Postar en bild på min nya Midashane som jag köpte av Beast just före nyår. ca 30 cm och går med sin hona i 1600 karet.




    Sen lite bilder från nya 1400 liters också dit jag flyttat festaeparet tillsamans med lite annat smått och gått. Fick bland annat hem 3 st Synspila på 20-30 cm och 3 st luggslitna bocourti på 15-20 cm.

    Blek synspilahane på ca 30 cm


    Festaehane och sliten Bocourti


    Synspilorna, 30 och 20 cm
    5000 liter hemma!
    http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      Ursprungligen postat av Yonaz
      Postar en bild på min nya Midashane som jag köpte av Beast just före nyår. ca 30 cm och går med sin hona i 1600 karet.




      Sen lite bilder från nya 1400 liters också dit jag flyttat festaeparet tillsamans med lite annat smått och gått. Fick bland annat hem 3 st Synspila på 20-30 cm och 3 st luggslitna bocourti på 15-20 cm.

      Blek synspilahane på ca 30 cm


      Festaehane och sliten Bocourti


      Synspilorna, 30 och 20 cm
      Trevligt med bilder Yonaz
      Ja det var ju ett skit med Bocourtin, men som sagt, vi får hålla oss till den varmare årstiden..
      Mera bilder!!!
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • Yonaz
        Användare
        • januari 2006
        • 227

        Ursprungligen postat av Beast
        Trevligt med bilder Yonaz
        Ja det var ju ett skit med Bocourtin, men som sagt, vi får hålla oss till den varmare årstiden..
        Mera bilder!!!
        Jo väldigt synd med de tre döda bocourtin. Tur bara att det var just dem som du skickade 6 st av. Tror de är ganska känsliga, vet att andra som fått dem skickade haft problem.
        5000 liter hemma!
        http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

        Kommentar

        • JockeB
          Användare
          • maj 2004
          • 2964

          Ursprungligen postat av Yonaz
          Jo väldigt synd med de tre döda bocourtin. Tur bara att det var just dem som du skickade 6 st av. Tror de är ganska känsliga, vet att andra som fått dem skickade haft problem.
          Jo o ju störr fisk ju större är risken, fisk runt 5-7cm är inga större problem..
          Mvh Jocke
          Centralamerikanska Ciklider!

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            Ursprungligen postat av Yonaz
            Postar en bild på min nya Midashane som jag köpte av Beast just före nyår. ca 30 cm och går med sin hona i 1600 karet.




            Sen lite bilder från nya 1400 liters också dit jag flyttat festaeparet tillsamans med lite annat smått och gått. Fick bland annat hem 3 st Synspila på 20-30 cm och 3 st luggslitna bocourti på 15-20 cm.

            Blek synspilahane på ca 30 cm


            Festaehane och sliten Bocourti


            Synspilorna, 30 och 20 cm
            Funka det inte med Midas o Festaen ihop i 1600L karet?
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              Cichlasoma pearsei

              Några nytagna pearsein. De har börgat att gräva lite och hanen försöker uppvakta.Men lyckas inte få några bra bilder på det,så det blir lite vanligare bilder på dom.

              Kommentar

              • salmberg
                NCS Medlem
                • oktober 2007
                • 830

                Petenia splendida

                Några på Petenia splendida paret.

                Kommentar

                • salmberg
                  NCS Medlem
                  • oktober 2007
                  • 830

                  Petenia splendida och Cichlasoma pearsei

                  Och några gruppbilder.

                  Kommentar

                  • Yonaz
                    Användare
                    • januari 2006
                    • 227

                    Ursprungligen postat av Beast
                    Funka det inte med Midas o Festaen ihop i 1600L karet?
                    Båda paren lekte och jag tog beslutet att inte riskera att de skulle ryka ihop en natt och slita sönder varandra. Kommer istället stoppa ned min gigantiska Vieja Zonatum hona på 38 cm med midasparet, tuffare fisk än henne får man leta efter. Inte speciellt aggor men stenhård om någon muckar med henne, viker inte en tum då och har hittills vunnit mot allt och alla.

                    Sen så får jag väl se om det blir någon mer fisk i 1600 karet. Går ju dessutom enda kvarvarande Umbeen som idag är runt 20 cm, en fläckig bengädda på 35 cm och en leopardmal på runt 60 cm i karet så det behövs inte så mycket mer fisk.

                    Ska försöka få en bild på båda karen men det rymms liksom inte i kameran än hur jag vrider och vänder på det hehe. Får väl filma en snutt så kanske det blir lite känsla för jhur det ser ut.
                    5000 liter hemma!
                    http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                    Kommentar

                    • JockeB
                      Användare
                      • maj 2004
                      • 2964

                      Ursprungligen postat av salmberg
                      Och några gruppbilder.
                      Fina fiskar Salmberg
                      Mvh Jocke
                      Centralamerikanska Ciklider!

                      Kommentar

                      • JockeB
                        Användare
                        • maj 2004
                        • 2964

                        Ursprungligen postat av Yonaz
                        Båda paren lekte och jag tog beslutet att inte riskera att de skulle ryka ihop en natt och slita sönder varandra. Kommer istället stoppa ned min gigantiska Vieja Zonatum hona på 38 cm med midasparet, tuffare fisk än henne får man leta efter. Inte speciellt aggor men stenhård om någon muckar med henne, viker inte en tum då och har hittills vunnit mot allt och alla.

                        Sen så får jag väl se om det blir någon mer fisk i 1600 karet. Går ju dessutom enda kvarvarande Umbeen som idag är runt 20 cm, en fläckig bengädda på 35 cm och en leopardmal på runt 60 cm i karet så det behövs inte så mycket mer fisk.

                        Ska försöka få en bild på båda karen men det rymms liksom inte i kameran än hur jag vrider och vänder på det hehe. Får väl filma en snutt så kanske det blir lite känsla för jhur det ser ut.
                        Låter bra det! Ja det vore inte fel med en liten vy på karen
                        Mvh Jocke
                        Centralamerikanska Ciklider!

                        Kommentar

                        • Micke Jarhl
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2277

                          Ursprungligen postat av Yonaz
                          Båda paren lekte och jag tog beslutet att inte riskera att de skulle ryka ihop en natt och slita sönder varandra. Kommer istället stoppa ned min gigantiska Vieja Zonatum hona på 38 cm med midasparet, tuffare fisk än henne får man leta efter. Inte speciellt aggor men stenhård om någon muckar med henne, viker inte en tum då och har hittills vunnit mot allt och alla.

                          Sen så får jag väl se om det blir någon mer fisk i 1600 karet. Går ju dessutom enda kvarvarande Umbeen som idag är runt 20 cm, en fläckig bengädda på 35 cm och en leopardmal på runt 60 cm i karet så det behövs inte så mycket mer fisk.

                          Ska försöka få en bild på båda karen men det rymms liksom inte i kameran än hur jag vrider och vänder på det hehe. Får väl filma en snutt så kanske det blir lite känsla för jhur det ser ut.
                          Synd du bor så långt bort Jonas! Hade varit trevligt sett karen live annars hehe,,

                          fina firrar salmberg ska hinna med Sandby i januari hör av mig!
                          Micke Jarhl Med akvarium!

                          Kommentar

                          • salmberg
                            NCS Medlem
                            • oktober 2007
                            • 830

                            Thorichthys aureus

                            Hittade en gammal bild på dessa.Undrar om de är äkta aureus?
                            Saknar iaf dom. Alla fyra dog ganska plötslig efter flyttat dom till ett 540 kar för två månader sedan.
                            Senast redigerad av salmberg; 07 januari 2009, 08:44. Anledning: glömde bilden

                            Kommentar

                            • Yonaz
                              Användare
                              • januari 2006
                              • 227

                              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              Synd du bor så långt bort Jonas! Hade varit trevligt sett karen live annars hehe,,
                              Jo tack det samma hörredu!
                              5000 liter hemma!
                              http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Ursprungligen postat av salmberg
                                Hittade en gammal bild på dessa.Undrar om de är äkta aureus?
                                Saknar iaf dom. Alla fyra dog ganska plötslig efter flyttat dom till ett 540 kar för två månader sedan.

                                Njae, jag vågar inte svara på din fråga men jag förstår att du saknar dem!
                                Ser ut som om de skulle ha kunnat utvecklats till riktigt fina fiskar...

                                Mvh/Andreas.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...