C Spilurus och C Sajica

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fildur
    Användare
    • april 2005
    • 68

    C Spilurus och C Sajica

    Hej på er alla.

    Jag undrar om någon i en akvarieaffär har sett bägge dessa arter? Eller i 2 affärer i samma stad? Håller på att göra om i mitt 600l för två st sorters mindre ciklider och dessa skulle passa perfekt! Affärer utmed östgötapendeln vore helt super men alla mellan Göteborg-Stockholm funkar.

    Tack på förhand!

    /Peter
    Troffar, centralamerika och sydamerika.
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Finns i Norrköping, Akvarievalvet. Har själv lämnat lekpar dit..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Fildur
      Användare
      • april 2005
      • 68

      #3
      Kanon!

      Resa dit imorgon blir det.

      Får man heja på "grabbarna" på parken samtidigt.

      /Peter
      Troffar, centralamerika och sydamerika.

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 3111

        #4
        Hej.

        jag har lite frågor om spilurus.

        jag har dem ensamma i ett lekakvarium på ca 180 liter

        Är det vanligt att hannen blir riktigt elak mot honan efter lek och slår henne halvt ihjäl, och tar hand om ynglerna på egen hand?

        mina Cryptoheros nigrofasciatus betedde sig aldrig så då jag hade dem förr utan honan stod för det mesta av yngelvården.

        Nu fick jag flytta bort honan för att hon inte skulle bli ihjälslagen, och hon får gå för sig själv och äta upp sig, men några tips när jag ska sätta ihop dem igen? ( skall bli i ett annat akvarium på 380 liter med mer inredning och honan kommer att sättas i först och lämpligt annat CA par skall oxå i förslag mottages gärna) funkar festae?
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          #5
          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Hej.

          jag har lite frågor om spilurus.

          jag har dem ensamma i ett lekakvarium på ca 180 liter

          Är det vanligt att hannen blir riktigt elak mot honan efter lek och slår henne halvt ihjäl, och tar hand om ynglerna på egen hand?

          mina Cryptoheros nigrofasciatus betedde sig aldrig så då jag hade dem förr utan honan stod för det mesta av yngelvården.

          Nu fick jag flytta bort honan för att hon inte skulle bli ihjälslagen, och hon får gå för sig själv och äta upp sig, men några tips när jag ska sätta ihop dem igen? ( skall bli i ett annat akvarium på 380 liter med mer inredning och honan kommer att sättas i först och lämpligt annat CA par skall oxå i förslag mottages gärna) funkar festae?
          Festae tror jag blir för tuff. Varför inte Thorichtys elliotti, A multispinosa eller eldbuk. I ett 380-liters skulle du kunna ha tre par av olika arter.
          Senast redigerad av Matz Karlsén; 09 juli 2007, 16:47.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #6
            Eliottin och eldbuk tror jag är lite för veka för sällskapet även multispinosa, men de är heller inte intressanta för tillfället, nej jag är bara ute efter en sort till, vill ha tydliga revirer, utan att de blir för mycket bråk.

            Inga andra som har några råd eller tankar om hannens beteende, eller andra förslag på vackra fiskar som skulle passa........
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            Arbetssätt...