CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    härliga bilder jinnarparen....men vad är det för en variant av nicaraguensisen även om den är missfärgad så borde det vara en annan variant än den vanliga i handeln eller?

    Min tetracantha hane dog idag

    Kommentar

    • Ove Planstedt
      NCS Medlem
      • maj 2006
      • 1816

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Hypsophrys Nicarguensis - min missfärgade hane
      Påminner lite om denna.

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Jinnarparen: Han är ju bara för snygg den Nicaraguensen!!
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          ja den är verkligen cool, vad är historien bakom, vart kommer den ifrån. var den så från början?

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            Ursprungligen postat av Johan
            ja den är verkligen cool, vad är historien bakom, vart kommer den ifrån. var den så från början?
            Hanen är en av de 10 nics som jag fick från Jeff Rapps i slutet på 2005.
            Den har hela tiden varit minst av alla hanar (totalt 6 st), men är nu den enda som jag har kvar tillsammans med en hona.
            Det var först när den började närma sig 10 cm som jag misstänkte att det var något speciellt med denna.
            Det är väl en av de mutationer som ibland dyker upp lite här och var på planeten, just denna hamnade i Genarp av alla ställen...tänka sig som det kan gå

            ...och det kanske är nya på gång, honan har gömt sig i en håla nu under flera dagar och hanen försvarar området runt omkring. blir det något här så skall jag inte schabbla bort ynglena som jag gjorde med festaena
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Styrsö
              Användare
              • november 2004
              • 343

              otroligt snygga bilder. hela tiden!!!!

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • augusti 2002
                • 3029

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Hanen är en av de 10 nics som jag fick från Jeff Rapps i slutet på 2005.
                Den har hela tiden varit minst av alla hanar (totalt 6 st), men är nu den enda som jag har kvar tillsammans med en hona.
                Det var först när den började närma sig 10 cm som jag misstänkte att det var något speciellt med denna.
                Det är väl en av de mutationer som ibland dyker upp lite här och var på planeten, just denna hamnade i Genarp av alla ställen...tänka sig som det kan gå

                ...och det kanske är nya på gång, honan har gömt sig i en håla nu under flera dagar och hanen försvarar området runt omkring. blir det något här så skall jag inte schabbla bort ynglena som jag gjorde med festaena

                nä för tusan, lekar den hanen så vore det intressant som tusan att se hur yngelna ser ut.

                Kommentar

                • JockeB
                  Användare
                  • maj 2004
                  • 2964

                  Ursprungligen postat av Johan
                  nä för tusan, lekar den hanen så vore det intressant som tusan att se hur yngelna ser ut.
                  Japp väldigt intressant, har läst att det tyvärr inte blir mer än 1 yngel på ca 700 som får den färgningen så du har haft en otrolig tur Jinnarparen. Men det är tillräckligt för att jag vill ha avkomma från honom
                  Senast redigerad av JockeB; 21 april 2007, 21:07.
                  Mvh Jocke
                  Centralamerikanska Ciklider!

                  Kommentar

                  • Speedcat
                    Användare
                    • juni 2005
                    • 80

                    Jinnarpen..

                    Din Hypsophrys Nicarguensis e hur grym som hellst juh..
                    Har aldrig ens tittat åt dom där matfiskarna(tanganyika här=)) men den var riktigt cool

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Jag tackar och bockar för de positiva kommentarerna

                      Skickar med en närbild på en Nandopsis Tetracanthus hane.
                      Det är rätt intressant att titta på fiskarna på riktigt nära håll också, tyvärr så blir det lite knepigare att ta bilder så pass nära då man får ha en väldigt liten bländare för att få ett bra skärpedjup. En liten bländare kräver massvis med ljus så den ekvationen går inte riktigt ihop alltid.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Guy_P
                        Användare
                        • april 2002
                        • 301

                        Var i Göteborg i går och hamnade på Torslanda Zoologiska. Där hittade jag Micke Jarls "gamla" jaguar.
                        Guy

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 2670

                          Ursprungligen postat av Guy_P
                          Var i Göteborg i går och hamnade på Torslanda Zoologiska. Där hittade jag Micke Jarls "gamla" jaguar.
                          ...som sedermera hamnade hemma hos mig och sen vidare till ciklidhobby i södra sandby för att till slut hamna på torslanda zoologiska.


                          Plågar er mer ännu en bild på umbriferahanen. Det börjar dyka upp lite mer blågrönt på huvudet nu och det roströda på kinderna börjar bli mer tydligt på den.
                          Dock så är det fortfarande väldigt svårt att få glittret på sidorna att fastna på bilden.
                          Lyckades i viss mån på den nedre bilden men så kom en rackarns silverhaj i vägen.
                          Senast redigerad av jinnarparen; 22 april 2007, 13:11.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • Micke Jarhl
                            Användare
                            • april 2002
                            • 2277

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            ...som sedermera hamnade hemma hos mig och sen vidare till ciklidhobby i södra sandby för att till slut hamna på torslanda zoologiska.


                            Plågar er mer ännu en bild på umbriferahanen. Det börjar dyka upp lite mer blågrönt på huvudet nu och det roströda på kinderna börjar bli mer tydligt på den.
                            Dock så är det fortfarande väldigt svårt att få glittret på sidorna att fastna på bilden.
                            Lyckades i viss mån på den nedre bilden men så kom en rackarns silverhaj i vägen.

                            fin fina bilder som vanligt jinnarp!Din umbriferahane verkar växa ganska fort tycker han har blivit grövre nu...
                            Micke Jarhl Med akvarium!

                            Kommentar

                            • Aquamojo
                              Användare
                              • april 2007
                              • 39

                              This is an undescribed species of Parachromis that I collected in Honduras last year. It's very similar to a Managuense, but with some interesting variations.




                              Kommentar

                              • jarinen
                                Användare
                                • april 2003
                                • 1888

                                Ursprungligen postat av Aquamojo
                                Nice pics! and interesting pattern on the Parachromis you collected. Also a welcome to the forum from me, keep posting pics we love it.

                                Jari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...