Tjäna stålar

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    Tjäna stålar

    Jag har en idé(obotlig ekonom) om att jag skulle kunna tjäna en hacka på Er. Ska ner till Thailand två veckor i början av mars och tänkte då besöka lite spektakulära akvariehak. Eftersom det råder ett klart utbudsunderskott på FH:s så tänkte jag ta hem typ tre petflaskor med fisk. Min idé är att gå till dom bästa odlarna av FH:s och ta hem ett gäng yngel av några praktlinjer. Om idén är bra ska jag ha så små som möjligt och är alltså beroende av kvalitetssäkrad avkomma då en okulärbesiktning inte låter sig göras vid den åldern. Vad tror ni? Jag vill veta vem som säljer den bästa fisken och väldigt ung!?
    /Claes
    Senast redigerad av anli; 19 november 2005, 08:59.
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Du vill alltså ha hjälp av oss andra ciklidister att begå lagbrott? Eller du ska ansöka om importtillstånd och få flygbolagets godkännande innan du reser? Tycker inte detta är rätt sätt att utöka utbudet på framavlad monsterfisk, men men...

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • december 2004
      • 1324

      #3
      Moralist! Nåja, det kanske var lite väl direkt för att passa det här forumet. Naturligtvis vill jag inte göra något olagligt. Men det är faktiskt inte de Thailändska reglerna som sätter käppar i hjulet här utan vad vi(Sverige) tycker om det. Jag sätter karantän, packar med syre och gör det Ni tycker ska göras. Men sen finns det ju i o f s lite oklarheter om detaljerna...
      /Claes

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        3 petflaskor med fisk blir ju inte så många och då blir det nog bara en liten hacka. :-)
        Men det kommer att funka, bara inte nån nitisk tullare står i vägen.
        På söndagsmarknaden i Bangkok finns det billig fisk.
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Robbe
          Användare
          • februari 2003
          • 527

          #5
          Är du full nu igen eller?
          Vad är det för djävla ideer du har???

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • december 2004
            • 1112

            #6
            Jag vill ha 4 oriental dream diskus Kalle-Maja !!
            Fixar du det ? hehe..10 cm´s....här hemma i landet hitskickade kostar dom skjortan nämligen =(
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              #7
              Låser denna tråd då jag tolkar det som en form av annonsering samt uppmaning till lagbrott.

              Ur forum faq:
              "§10 Inte uppmana till brottslig handling eller utföra brottslig verksamhet över forumet.
              §17 Annonsering för produkter får inte förekomma på forumet.
              §19 Försäljning i alla dess former (köpes/säljes/bytes/skänkes) får inte förekomma på forumet. Detta hänvisas till avdelningen ”Köp & Sälj” på Ciklid.se"
              Senast redigerad av anli; 19 november 2005, 09:04.
              Anders L

              Kommentar

              Arbetssätt...