pris???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • håkan karlström
    Användare
    • april 2005
    • 91

    pris???

    vad står en jaguar som är ca 30 cm i för pris?
  • Torsten
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 647

    #2
    Ska du köpa eller sälja??

    Kommentar

    • håkan karlström
      Användare
      • april 2005
      • 91

      #3
      jag skall köpa en till sen sälja 2 tror jag.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #4
        Hej! Jag har sett i akvarieaffärer priser på singelfiskar på runt 180-250kr för så stor fisk men det skiljer säkert vart man bor i vårt avlånga land,1par i den storleksklassen är säkert ganska dyra närmare 1000 lappen misstänker jag dock inte säker.
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #5
          Mja... det beror på om det finns någon köpare som är beredd att betalal [:-)]
          När det gäller stor fisk så är det 0 kr och uppåt så att säga....
          Anders L

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            Mitt föredetta par (32 & 22 cm) såldes för ca 800-900 kr hos Sandby ciklidhobby.

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              #7
              Jag sålde mitt gamla par på 27-30cm för 500 kr uppe i Luleå. Men som ensamma fiskar är de billigare, här uppe i norr får man väl ge 150-200kr för en ensammen bumling i butik.
              Vad de kostar om man köper privat vet jag inte men jag kan tänka mig att de är lite dyrare då, det vanliga är väl att man säljer dem till någon butik för en mindre slant bara för att man inte orkar annonsera eller inte lyckas sälja fisken privat.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • Styrsö
                Användare
                • november 2004
                • 343

                #8
                Jag håller med Anli- stora, vanliga fiskar sällan värt så mycket. Svårt att hitta köpare.
                Men fin, rätt fisk skulle jag kunna betala bra för....

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740

                  #9
                  ja, jag betalade gladeligen 400 spänn för min första Jeff rapps trimac... typ 80 kr för den andra
                  Man övervärderar lätt sina fiskar, tycker min pampiga "striped barred" midas är värd minst 1000 spänn (typ vad jag själv gärna hade betalat men fick den gratis )... men det skulle jag nog knappast få om jag skull vara tvungen att göra mig av med honom. Det skulle nog sluta med att man ger bort den till en schysst och lämplig akvarist istället.

                  Är det nåt exlusivt som sagt, så finns det ju en chansen större att det finns entusiaster som betalar en slant för en bamsig firre. Men marknaden är liten...
                  Anders L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...