Jaguar + nicaraguensis = sant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _erik_
    Användare
    • februari 2005
    • 242

    Jaguar + nicaraguensis = sant?

    hej
    Jag har en ensam managuense hane tillsammans med två nicaraguensis honor går i ett 260 liters. Managuensen är ca 10-11 cm och niccarna ca 8. Nu verkar det som om managuensen har fattat tycke för en av av nic-honorna. Managuensen och "hans" hona hjälps flitigt åt att spöa upp den ensamma nic-honan. Managuensen och "hans" hona simmar ofta nära varandra utan några aggressioner sinsemmellan men så fort den andra nic-honan tittar fram så attackerar båda direkt. Är det möjligt för dessa att leka och få yngel? egentligen så är jag emot allt som har med art-blandning att göra, men tänk att få fram en managuense-formad fisk med niccarnas teckning[:p].
  • Andersson87
    Användare
    • november 2008
    • 72

    #2
    Ursprungligen postat av _erik_
    hej
    Jag har en ensam managuense hane tillsammans med två nicaraguensis honor går i ett 260 liters. Managuensen är ca 10-11 cm och niccarna ca 8. Nu verkar det som om managuensen har fattat tycke för en av av nic-honorna. Managuensen och "hans" hona hjälps flitigt åt att spöa upp den ensamma nic-honan. Managuensen och "hans" hona simmar ofta nära varandra utan några aggressioner sinsemmellan men så fort den andra nic-honan tittar fram så attackerar båda direkt. Är det möjligt för dessa att leka och få yngel? egentligen så är jag emot allt som har med art-blandning att göra, men tänk att få fram en managuense-formad fisk med niccarnas teckning[:p].
    ingen ting är väl omöjligt min dovii hane brukar lägga ägg med min salvini hona

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #3
      Det är inget ovanligt att olika arter av CA-ciklider parar sig, i akvarium.

      Kommentar

      • TheRoblin

        #4
        Hmmm!!

        Lägger dovii-hanen ägg.... fantasktiskt??? ;-)

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Ursprungligen postat av TheRoblin
          Lägger dovii-hanen ägg.... fantasktiskt??? ;-)
          Det är en modern fisk, "dovii spec fab5" =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            Ursprungligen postat av deelay
            Det är en modern fisk, "dovii spec fab5" =)
            Du menar inte "spec fag5"?

            Kommentar

            Arbetssätt...