Ny pump till 120L malawi kar men vilken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliden13
    Användare
    • september 2012
    • 27

    Ny pump till 120L malawi kar men vilken?

    Jag har ett 120 l malawi kar som jag har en Aquael fan 3 pump. Men har börjat bli sliten så jag behöver en ny men vilken?

    /Cikliden13
  • cikliden13
    Användare
    • september 2012
    • 27

    #2
    Ingen med något bra förslag

    Kommentar

    • BadDevil
      Användare
      • september 2012
      • 47

      #3
      min egen åsikt, inget slår en Eheim ytterfilter, kanske 120l känns för litet att ha en ytterfilter för men, det gör saken äny bättre, jag rengör mitt Eheim 2078 E högst en gång vart 7-8 månad och det tar typ 20 min max och då har jag en Juwel 400 akvarie
      Fisktorget.se - Köp och Sälj sajt för akvarister

      BanEx - Gratis bannerutbyte för sajtägare

      Kommentar

      • cikliden13
        Användare
        • september 2012
        • 27

        #4
        Om jag ska ha en bra men billig eheim pump.Villken skulle det vara?

        /cikliden 13

        Kommentar

        • BadDevil
          Användare
          • september 2012
          • 47

          #5


          Välj och vräk, tänk på en sak att dessa jag länkar till är begagnade. finns nya med för en extra slant. För mig är filtret det viktigaste i ett akvarium. mitt gick på 3800 eller 4800 kommer faktiskt inte ihåg nu men det var värt vart ända krona. Den är tyst, vattnet är rent och klart. Jämfört med hur det ser ut i mina vänners akvarier

          Du ska ha runt 6ggr akvariets storlek i kapacitet, i ditt fall så behöver du 720l/timma men mer skadar absolut inte, då det ändå finns en chans att du uppgraderar akvariet senare :p
          Fisktorget.se - Köp och Sälj sajt för akvarister

          BanEx - Gratis bannerutbyte för sajtägare

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Hehe

            Med slangar och annat som behövs. Fullt fungerande och färdig att dra igång. Strilrör har jag ej ej heller insugsventil men jag bruklar använda en förborrad filterrulle som får agera förfilter. Det gör att värsta junket fastnar där och är enkelt att ta ur och rengöra och medör att man mer eller mindre aldrig behöver rengöra
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • BadDevil
              Användare
              • september 2012
              • 47

              #7
              Se där, en billg med, den gör nog sitt jobb mer än väl på din 120l, det som fattas på den kan du köpa enkelt via ebay
              Fisktorget.se - Köp och Sälj sajt för akvarister

              BanEx - Gratis bannerutbyte för sajtägare

              Kommentar

              Arbetssätt...