Iranocichla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Joakim E
    svarade
    Tack alla för hjälpen

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Hannes Svardal som tagit bilder i artbeskrivningen här på Ciklid.org har mycket information om den på sin hemsida.

    Tyvärr ligger sidan nere för tillfället, men testa senare:

    Lämna en kommentar:


  • Ola Sjödin
    svarade
    Även jag är ordentligt sugen på denna art. De skulle passa perfekt i vårt nya tidvattensakvarium med vinkarkrabbor. Iranocichla är ju bräckvattensfirrar som inte blir så väldigt stora. En bra länk jag hittat:


    Det är en munruvande firre som kan få över 150 yngel/kull enligt denna artikel.

    Temperaturen kan vara en faktor att tänka på. Jag hittade följande på webben:
    Climate

    Bandar Abbas has a hot and humid climate. Maximum temperature in summers can reach up to 49 °C (120 °F) while in winters the minimum temperature drops to about 5 °C (40 °F). The annual rainfall is around 251 mm (1 in) and the relative humidity is 66%.

    (Bandar Abbas är en plats i den provins där Iranocichla finns.)

    Förmodligen bör firrarna få en sval period på runt 15 grader och en varmare på strax över 25grader.

    Lämna en kommentar:


  • endymion
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Joakim E
    Tjenare
    Någon som har info om Iranocichla Art: hormuzensis
    Blev något av frälst av att se den, är den svår? vart får jag tag på den och vart hittar jag bilder på dess biotop... Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Jocke
    Jag har en kompis i Tyskland som haft dessa men jag vet egentligen inget om dem. Men jag kan försöka komma ihåg att fråga honom nästa gång jag är där.

    Lämna en kommentar:


  • Joakim E
    startade ett ämne Iranocichla

    Iranocichla

    Tjenare
    Någon som har info om Iranocichla Art: hormuzensis
    Blev något av frälst av att se den, är den svår? vart får jag tag på den och vart hittar jag bilder på dess biotop... Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Jocke
Arbetssätt...