tropheus vs. malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    tropheus vs. malawi

    På torsdag skilljs jag och mina Illangi. Jag har haft tropheus hella mitt liv, nästan. 20 år i alla fall!! Jag ska skaffa Malawi, bara för att se vad allt stå hej är. Vad ska jag skaffa tycker ni???
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Jag säger .... byt inte till malawis. Du tröttnar efter ett par veckor. Behåll dina Illangi och köp ett kar och en ny tropheusgrupp. Eller varför inte kasta blickarna mot några petrochromis.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Ja, jag har väldig besluts ångest. kanske en grupp kirchfleck?? Jag tröttnade på dickus, fruns, på vägen hem från affären.

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Köpa vespa när du har HD!?
        Nåväl...Mbunas som Jag blir sugen på när jag te.x. kollar in farsans fisk (han tog över mina när jag gick över till troffar)är Metriaclima Zebra "katale".Ser ut som den numer populärare varianten från Maisoni fast med svart rand i ryggfenan.Blir större än de flesta andra zebrorna.Bör få dominera i karet,kan bli riktigt arg annars!

        En stor grupp (10-20 st)Labeotropheus Trewavasae ger lite aktivitet i lådan.Finns mkt fina urvalsodlade MC-varianter.

        Ps. Demasoni & Ps. spec Polit är ju annars granna men de blir heller inte så stora.

        Vad du än gör så hoppas jag att du blir nöjd...men visst...det luktar lite förvirring.Du har ju trots allt ILANGI-ciklidernas Harley!

        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #5
          eller gör som cutekid köp ny taganyika varje vecka så tröttna du inte på dom

          Kommentar

          • bmwpower
            Användare
            • december 2002
            • 1934

            #6
            vilken ilagi är det du har

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Real Yellow ur valda från 3 VF grupper på 34st. nu har jag 23 perfekta honor, plus 7 otroliga hanar. rest är såld

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Om jag hade Ilangi så skulle jag inte byta emot Malawi.

                Tropheus mot Malawi - så vinner Tropheus...men det är faktiskt marginellt då jag tycker att Malawiciklider har en speciell charm med sina färger och även i många fall sitt beteende.

                Jag står fortfarande med en fot i vart läger och jag måste bara skaffa Malawi igen, dock utan att byta bort Tropheus!

                Ett välbalanserat Mbuna-kar är hur grymt som helst tycker jag, både snyggt och intressant att beskåda (definitivt en stor dragningskraft)...men det är en riktigt fin balans man har då det är hemskt lätt att hamna i "fisksoppe-gruppen".

                Nej...mitt råd är att du ska behålla dina Ilangi...men skaffa gärna ett till akvarium för Malawisar.

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 3187

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

                  eller gör som cutekid köp ny taganyika varje vecka så tröttna du inte på dom
                  =)

                  Är ni lite osams,eller...?


                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 3368

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

                    eller gör som cutekid köp ny taganyika varje vecka så tröttna du inte på dom
                    Precis ... eller ta död på dem funkar ju också [xx(] nä skämt osido, jag har bytt och grejjat alldeles för mkt på sistone med fisk hit och dit, men jag har fallit tillbaka till troffar och petros igen och det är det som gäller.
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      nej, inte alls. Jag är i mina egna tankar angående bytte eller ej. Sorry, Stefan, det var ej medvetet

                      mvh
                      phil

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Tror nog att det blir några hundar till fix up till Ilangin i allafall. det får nog bli så. Jag såg ingen specielt utrop för malawi direct.

                        Kommentar

                        • FI
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 3743

                          #13
                          Det finns ju annat än mbunas i malawisjön, testa någon rovmalawi.
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av phil

                            Tror nog att det blir några hundar till fix up till Ilangin i allafall. det får nog bli så. Jag såg ingen specielt utrop för malawi direct.
                            Det är riktigt. Skaffa dig ett kar till och en ny grupp så är det klappat och klart. Lycka till
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • bmwpower
                              Användare
                              • december 2002
                              • 1934

                              #15
                              nja dödat har jag inte gjort enbart haft fel medicin och dålig kvalitet,visst är det skoj att byta men den eviga jakten slutar aldrig

                              Kommentar

                              Arbetssätt...