F2 ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobbe77s
    Användare
    • januari 2005
    • 44

    F2 ?

    vad står F1 & F2 för?
  • LadyTiera

    #2
    vf är vildfångat f1 är första generationens yngel efter vf och deras barn är f2 efter vad jag har förstått

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • the king
        Användare
        • januari 2005
        • 34

        #4
        Lite tråkigt när man bara länkar och inte svarar, man skulle ju kunna länka vidare 99% av alla frågor på forumet isf!
        Jag kör BMW! fast mest Jagga

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #5
          I det här fallet och många andra så länkas det till en mer utförlig tesxt, men visst. Det kan ju vara trevligt att skriva några ord innan länken. Jag ska tänka på det i framtiden (gör själv ofta som Micke och länkar till FAQ-en).
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • jan olof
            Användare
            • december 2002
            • 254

            #6
            Ja det tycker jag också, det här att man länkar vidare då tappar man ju vitsen med forumet, alla har ju inte varit med från starten med forumet.

            Så jag tycker att om vi har svar så kan vi väl skriva det, istället för att länka det vidare.

            Eller vad tycker ni?
            malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              I det här fallet så är det en länk till FAQ-en. Att sitta och svara på frågor när det redan finns utförliga svar är också onödigt. Om en person vill ha information så är det väl bra att hon/han får den? Jag har inte tid/lust att svara på allt, men om jag vet var det finns info så länkar jag till det. Det jag menar är att det kan vara trevlit att skriva t ex "det finns info om detta i FAQ-en" innan länken och att jag i fortsättningen ska var nogrannare med det. Jag tänker inte sluta länka eftersom att jag ser det som ett ypperligt sätt att använda den samlade informationen (och ANSTRÄNGNINGEN) som de tidigare trådarna, FAQ-en och de gamla ciklidbladen är.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • the king
                Användare
                • januari 2005
                • 34

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson

                I det här fallet så är det en länk till FAQ-en. Att sitta och svara på frågor när det redan finns utförliga svar är också onödigt. Om en person vill ha information så är det väl bra att hon/han får den? Jag har inte tid/lust att svara på allt, men om jag vet var det finns info så länkar jag till det. Det jag menar är att det kan vara trevlit att skriva t ex "det finns info om detta i FAQ-en" innan länken och att jag i fortsättningen ska var nogrannare med det. Jag tänker inte sluta länka eftersom att jag ser det som ett ypperligt sätt att använda den samlade informationen (och ANSTRÄNGNINGEN) som de tidigare trådarna, FAQ-en och de gamla ciklidbladen är.
                Håller med! länka är bra men att bara länka ger ett dåligt inntryck (stavas det så?)... Lite tråkigt om man är ny på forumet att bara få en länk och inget perssonligt angashemang. he det blev säkert lite fel stav?
                Jag kör BMW! fast mest Jagga

                Kommentar

                • jan olof
                  Användare
                  • december 2002
                  • 254

                  #9
                  Jomen OLa vi begär väl inte att du ska behöva svara på allt fast du är väldigt kunnig, det kan kanske vara väldigt trevligt att du kan kanske skriva vad du tycker , och andras.

                  synpunkter kan kanske också komma tillgodo också




                  malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

                  Kommentar

                  • jan olof
                    Användare
                    • december 2002
                    • 254

                    #10
                    Jomen Ola jag tror att jag har missat vitsen med forumet, Som det låter på dig och som du skrev micke att om ni har svar i facken eller vad det heter,

                    Så orkar ni inte bemöda att svara på alla frågor. Jomen jag har ett svar låt os alla så kallade amatörer svara istället.
                    malawijanne http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=403839

                    Kommentar

                    • TroffeMicke
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 412

                      #11
                      1 svar på ursprungsfrågan + en länkning till ett svar.
                      Det räckte förvisso med det svaret.
                      Frågan fick sin förklaring av kunniga medlemmar.

                      Sedan 6 inlägg/gnabb om huruvida man skall länka svaret eller inte.
                      Det var väl inte detta hela frågan handlade om ?????

                      Håller forumet på att urarta ??
                      Jag ser fenomenet allt oftare och oftare.
                      Dax för skärpning????
                      Mvh.Micke

                      http://www.troffemicke.com/

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 1159

                        #12
                        Jag ser forumet som en kunskapsbank där man kan söka information, om informationen inte finns så kan man ställa en fråga. Detta är förträffligt bra och i 75% av fallen kan man hitta svar på sina frågor genom att använda den eminenta sökfunktionen.
                        Så snälla ni som bara får en länk som svar, var inte sura för det. Ni får ju svaret.
                        // Magnus Arvidsson

                        Kommentar

                        • NY
                          Användare
                          • januari 2005
                          • 27

                          #13
                          Hej!

                          Jag tycker det är kanon med folk som ger svar på enkla och mer komplicerade frågor. Det är en enorm tillgång att ha det här forumet för de frågeställningar man ställs inför.

                          Jag håller med i diskussionen om att det finns för många som vill "läxa upp" folk, men jag håller inte med om att en länk är ett dåligt svar. Tyvärr, finns det personer som ofta svarar med att det finns att läsa i en annan tråd och det känns trist!!

                          Jag tycker att har man inget att tillföra tråden/ frågan så är det bara att ignorera. Man, måste som senior/ långvarig medlem på www.ciklid.se, ha överseende med att det blir ett antal favoriter i repris. (speciellt om man är inloggad varje dag...)

                          M a o gör inte som jag gjort nu, utan ignorera sånt som stör, så får vi ett trevligare forum!

                          P.S.S Hoppas du inte känner dig träffad Bilbo

                          Kommentar

                          • Zaphi
                            NCS Medlem
                            • juli 2002
                            • 5395

                            #14
                            Att länka vidare till en förklaring som finns på ciklid.se och skrivits just för att dessa frågor inte skall dyka upp hela tiden på forumet ser jag absolut inga problem med.

                            Varför skulle det vara ett problem? Det ger ju ett perfekt svar bara ett klick bort. Hade ni tyckt det va bättre om man klippte och klistra in det här?

                            Vad gäller sökfunktionen så skall ämnesrubriken alltid skrivas så tydligt så att man kan hitta det genom den. Folk slarvar mycket med det!
                            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #15
                              citat:vad står F1 & F2 för?
                              Detta var utgångsfrågan...

                              Jag förstår inte problemet med att Micke länkade vidare utan att kommentera. Ciklid.se´s FAQ är bra och det är informativt...också enkelt att kolla igenom för nybörjare. Som jag ser det var tobbe77s ute efter svar på sin fråga och inte ute så mycket ute efter en diskussion. LadyTiera svarade sedan hur det ligger till...vad mer kunde Micke tillägga?

                              VF är vildfångat, F1 generationen efter...F2 är således generationen efter F1. Om man korsar en VF med en F1 så blir det, vad jag tror, ändå en F2...
                              Här har ni start på en diskussion.

                              Personligen så länkar jag gärna...och det händer även att jag ibland utelämnar annan text, antingen pga att jag vill ge ett snabbt och enkelt svar samt att texten i länken är bättre förklarad än vad jag själv kunnat ge...eller att någon annan svarat acceptabelt före.
                              Det är ju fler på forumet så om frågan har tömts redan vid första svaret så blir inga ämnen längre än en fråga och ett svar. Det är ju bra att det finns variation på svaren...antingen korta eller långa, mer utvecklande svar, eller enbart länk.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...