Hur länge - yngel utan mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan W
    Användare
    • maj 2004
    • 266

    Hur länge - yngel utan mat?

    Jag reser bort över helgen och ska vara borta två dygn. Hur mycket påverkas yngel av att inte få mat? Ynglena i fråga är Neolamprolgus calliurus, är ca 1 vecka gamla, och har hitills levt på nykäckt artemia och spirulinapulver.

    Kanske blir svårt att rigga foderautomaten med något yngelfoder ... är det någon som har någon idé hur jag ska göra? Känns så där att be någon jobbarkompis att slabba med pipetter och sånt, med jag kanske måste övertala någon att mata.
  • kjell

    #2
    Sånnadäringa vita klumpar man lägger i guldfiskskålen på semestern, kanske inte det bästa men i några dar borde det väl funka....

    Kommentar

    • Fred
      Användare
      • oktober 2003
      • 67

      #3


      /F
      Min Zoon

      Kommentar

      • Johan W
        Användare
        • maj 2004
        • 266

        #4
        Ok. Hur gick det för dig då? Överlevde de?

        Mina yngel går tillsvidare i en yngelkasse som flyter vid ytan, så jag tror det blir svårt för dem att hitta något att äta om de inte matas.

        Kommentar

        • Fred
          Användare
          • oktober 2003
          • 67

          #5
          De mådde alldeles utmärkt efter helgen. Något mindre rundmagade, men i prima skick. Nu var mina yngel något äldre och jag hade precis hunnit vänja dem med "pepparkvarnsmalen" Aquatic Nature excel. Inför avfärd gav dem lite extra färdkost.

          Ge du dem lite extra spirulinapulver innan du åker så tror jag det går alldeles utmärkt. (Tror inte att två dygns frånvaro är några problem oavsett).

          Vänligen,

          F.

          Min Zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...