Tanganyika på tv!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    #16
    vad var det för nåt som gick på SVT för en massa år sen om akvarier? Jag tror det var Utbildningsradion som hade någon serie om akvarier som jag såg på när jag var liten (10-15år sen kanske)??

    Kommentar

    • ZakatH
      Användare
      • april 2004
      • 313

      #17
      Katt ser jag nästan aldrig nåt om, däremot en jädra massa hund trams... Hundskola osv, blaeh

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        Det var inte sååå himla mycket man såg av ciklider, men dock en del sekvenser med Tropheus Bärnsten (tror jag) och någon Brichardi...i övrigt såg man sandciklider och någon Ventralis om jag inte har helt fel. Roligt att se hur det ser ut i sjön och i vilken miljö som fiskarna finns...

        Och som O´Shea sa så kryllade det av fisk. Han kollade som sagt efter Vattenkobran och den är hotad pga ortsbefolkningens fiskande med nät. Vattenkobrorna fastnar i nätet och drunknar efter ca 20min. De måste upp till ytan emellanåt för att få luft och när de fastnar i näten så har de ingen chans. Denna kobra äter mycket fisk i vattnet och kanske kan detta medföra att fiskbeståndet ökas.

        Intressant film i vilket fall som helst och en riktig tryckare i båten blev det när Flodhästen gav sig på båten och markerade sitt revir...sevärt...men var beredd på att vänta på glimtarna av fisk då det som sagt var inte varade speciellt länge.

        Kommentar

        • Anne E
          Användare
          • april 2002
          • 117

          #19
          Hej!
          Programmet sänds Söndag 23/1 16.00 0ch 04.00 för nattsuddare.
          Mvh Anne

          Kommentar

          • the king
            Användare
            • januari 2005
            • 34

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av Challe

            Kollade precis med Animal planet, programmet sänds även 23/1 16.00

            Puh!
            Vilken tur!!
            Jag kör BMW! fast mest Jagga

            Kommentar

            • Anne E
              Användare
              • april 2002
              • 117

              #21
              Hej The King!
              Självklart har jag observerat Challes inlägg men det kan väl aldrig vara fel att informera om ytterligare en sändningstid eller? En möjlighet att spela in? Det är ju inte säkert att de flesta ciklidister sitter bänkade framför TV:n 16.00 Alla har ju inte en ordentlig TV-tidning. Tur att det finns en del som tar sig tid att.....[] och inte ser det som en service!
              /@

              Kommentar

              • the king
                Användare
                • januari 2005
                • 34

                #22
                citat:Ursprungligen skickat av Anne E

                Hej The King!
                Självklart har jag observerat Challes inlägg men det kan väl aldrig vara fel att informera om ytterligare en sändningstid eller? En möjlighet att spela in? Det är ju inte säkert att de flesta ciklidister sitter bänkade framför TV:n 16.00 Alla har ju inte en ordentlig TV-tidning. Tur att det finns en del som tar sig tid att.....[] och inte ser det som en service!
                /@
                ? Jag tyckte bara att det var bra att du sa det, blev glad själv faktiskt!
                Jag kör BMW! fast mest Jagga

                Kommentar

                • Mathias-D
                  Styrelsemedlem
                  • januari 2003
                  • 509

                  #23
                  Bra att du sa det Anne E!
                  bänkar mig framför TV:n....

                  Kommentar

                  Arbetssätt...