Vilka fiskar väljer jag??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lotta2

    Vilka fiskar väljer jag??

    Är en "nyfrälst akvarieälskare"
    Har ett 440 liters akvarium och endast 4 st pseudotropheus vsysia, 2 st trewawasae och 3 st ancistrus.
    Men jag ska köpa in fler fiskar - kan jag få lite hjälp att välja sorter som går ihop med de jag redan har. Jag har i allafall tänkt köpa fler trewasae, men vad mer? Gärna fiskar med "färg".
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    vilken färg skulle vilja ha på fiskarna samt hur stora vill du dom ska vara/bli

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Sciaenochromis fryeri, även kallad Ahli, är en otroligt snygg fisk som fungerar med det mesta i malawiväg då den är lugn och sansad. "Nackdelen" är att honorna inte har någon färgprakt att komma med.

      Tony Englund

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #4
        för att få lite klarhet....Vad är vsysia?

        Kommentar

        • mpimbwe
          Användare
          • december 2004
          • 170

          #5
          Menar nog Usysia... eller?
          /Andreas (Karlstad)

          Under uppbyggnad:
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

          (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

          Kommentar

          • Lotta2

            #6
            Jag jag menar Usysia. Jag vill gärna ha röda och blå färger. Helst inte allt för stora, (max 10 cm?)

            Kommentar

            • PsyM
              Användare
              • mars 2004
              • 460

              #7
              Om du vill ha röda och blå fiskar så är ju röd zebra ett självklart val. Hanen är blå (i orginalform) och honarna orangeröda, de passar bra till de sorter du redan har! sök på metriaclima estherae.
              Min Zoon
              Mitt 900 liters

              Kommentar

              • jonerup
                Användare
                • december 2004
                • 14

                #8
                Jag vill rekommendera "röd zebra" och acei"marigold", då har du orangeröda och blåa m.gula fenor. Ett snyggt och tryggt förslag, då de tillhör m´bunas och inte blir så stora. Både hanar och honor av dessa har färg. Då har du fyra sorter av m´bunas och det är väl nästan optimalt i ett 440 liters kar. Du kan há 35-40 st, sammanlagt. Lycka Till!
                Polit

                Kommentar

                Arbetssätt...