pemba`(lysrör)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomppi
    Användare
    • november 2002
    • 22

    pemba`(lysrör)

    Hej vilka lysrör ska ja använda i mitt blackpemba akvarie för besta färger på firrarna ska tillägga att ja har två stora växter,o möjlighet till 4st.rör önskemål att ett rör skulle vara blått för kvälls belysningen.Lysramppen är 30cm över akvariet.

    Eller hur skulle det se ut om ja skaffade metallhalogen fördelar/nackdelar någon som vet Tack

    avariemått 200*70*70.
  • Malawi22
    Användare
    • november 2004
    • 72

    #2
    Hej!! De enda jag vet är att de blir väldigt mycke alger av metallhalogen lamper..Lycka till
    Mvh Erik & Jessica

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8596

      #3
      Jag har 2 st grolux på mitt. Det dopar färgerna ganska starkt. Nackdelen är att det ger mindre synligt ljus, dvs det är rätt mörkt i burken.

      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Niklas Olsson
        Användare
        • februari 2003
        • 1156

        #4
        Jag hade metallhalogen (6500K) till mina Kiriza och Körsbär men blev väldigt besviken på fiskens färg då de var väldigt matta i färgen.
        De rör jag har nu har är ett AquaRelle och ett Grolux och det tycker jag funka kanon och skulle säkert göra det på dina Pemba också.

        //Niklas

        www.nofoto.se
        Nofoto på Facebook
        ____________________________________

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          Aquarelle är bra rör tycker jag, grolux ger lite lite ljus tycker jag men ger mycket rött.
          Jag gillar mest kombinationen aquarelle-aquastar, riktigt bra kombination tycker jag. båda ger bra ljus och bra färger. Släng sedan på ett tredje rör (t.ex. grolux) så har du ett bra ljusspektrum.
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • tomppi
            Användare
            • november 2002
            • 22

            #6
            tack bytte ut bioluxen med aquarellen o.resultatet blev mera ljus bättre färger.kör nu med blue/aquarelle/grolux/aqvastar.

            Kommentar

            Arbetssätt...