Schabbig Hongi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Schabbig Hongi

    Hej på er allesammans.

    Har ett kar här på jobbet med lite Hongi och Golden. En av de vuxna hongi har börjat se lite schabbigare ut för varje vecka, verkar inte stressad, käkar bra som dom andra, men det är liksom så att hon (tror det är en hona, eller väldigt dominerad hanne) börjat bli fläckig och i morses såg jag att det nästan var som ett sår på sidan. Vad tror ni, medicinera? Evakuera? Likvidera.

    Tog förresten och skickade ett par vinkelhakegolden till himmelen i helgen, may they rest in peace.

    /M
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
  • Centurion
    Användare
    • oktober 2003
    • 210

    #2
    Brukar hjälpa att skapa bättre/fler gömställen åt honorna, min erfarenhet av hongi-hannar är att de inte är de klipskaste när det gäller kurragömma så det hjälper antaligen
    http://www.adelgren.se/akvarium/

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      #3
      E det verkligen ingen mer som har nått att komma med. Nu har hon dessutom fått som små horn i pannan också. skall jag ta upp och slå ihjäl eller vad tycker ni?
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      Arbetssätt...