Buesherimat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    Buesherimat

    Jag har ett par som börjar gilla varandra. Har byggt upp ett skiffergrottekomplex och ser att det "börjar gå till". Men dom är ju som dom är, och hannen raggar alldeles för hårt, men snart hittar dom ett ställe. Vill göra allt för dom ochh läser i Ciklidboken att dom äter i huvudsak zooplankton "och av mycket små ryggradslösa djur i biomattan."

    Men va faan, jag ser att dom älskar vita mygglarver! Är det något fel? Rörelsemönstret med dess smygande torpedlikande sätt(jfr gädda eller antrlopologus)vid attack gör ju oxå att det inte just ser ut som amöbor det dom vill ha..

    Eller? Hjälp en glad amatör.
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    I senaste numret av Ciklidbladet fanns en utmärkt artikel om ett foder för planktonätande ciklider - cyclops.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • december 2004
      • 1324

      #3
      Jag har hittills gett dom räkmix, frusen cyclops samt levande artemia och vita mygglarver. Dom småkäkar lite avogt på det mesta utom just vita mygg. Jag undrar om det då är något fel eller entav skadligt att ge dom det dom vill ha. Jag vet att en del fiskar(vegetarianer?) har känsligt tarmsystem som gör det viktigt att ge dom visst foder.

      Kommentar

      Arbetssätt...