Ancistrus.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • holmner
    Användare
    • november 2004
    • 33

    Ancistrus.....

    Har nu för andra gången på en månad hittat en halvdöd malawi i karet med min ancistrus ätandes.... Kan d va så att den tar firrar när dom sover???? Detta började när ja släppte i han! ! ! Tacksam för svar. Mvh Mattias
  • Johan W
    Användare
    • maj 2004
    • 266

    #2
    Antingen har du en ninja-ancistrus eller ocskå (mer troligt) fick du med någon skit när du köpte den.

    Funderingar från en novis: Det händer att Ancistrus dör av bukvattensot, så det är inte omöjligt att den bar med sig det till dina malawisar. Är de halvdöda också lite svullna i buken. Äter några av dina ciklider dåligt?

    Kommentar

    • holmner
      Användare
      • november 2004
      • 33

      #3
      Nä asså ja va lite otydlig innan... Alla fiskar mår fint o äter bra.... Även de två som senare blev mat.... Ancistrusen fick ja av en vän som fick yngel.... Frisk o kry...

      Kommentar

      • Johan W
        Användare
        • maj 2004
        • 266

        #4
        .. ok. då vet jag nog inte. Har alrig hört talas om så blodtörstiga Ancistrus. Det finns ju iofs en L-mal som brukar kallas Vampyrpleco. Det är en "vanlig" Ancistrus dolichopterus du har va?

        Jag har hört talas om l-malar som sätter sig på sidan på diskus och knaprar, men jag vet inte om det är sant.

        Kommentar

        • holmner
          Användare
          • november 2004
          • 33

          #5
          Japp vanlig... Men de e som sagt på sidorna dom käkar... Vill inte ha kvar en sån hungrig sate =)

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Kan aldrig tänka mig att en vanlig ancistrus skulle kunna dräpa en ciklid.
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • holmner
              Användare
              • november 2004
              • 33

              #7
              inte ens när dom "sover"??? kan tilläggas att dom som blivit mat ej är fullvuxna men dock runt 10cm...

              Kommentar

              • davide
                Användare
                • december 2003
                • 335

                #8
                Jag tror mer att det är så att din firre har blivit halvdöd av okänd anledning, och ancistrusen bara tar chansen att få i sig lite protein.
                MVH David
                www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 3187

                  #9
                  Näe,inte ens när de sover...
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • Juno
                    Användare
                    • juli 2003
                    • 21

                    #10
                    Jag har 3 st Ancistrus med yngel på ca 1 cm. De lever o har hälsan och blir inte uppätna.
                    Juno

                    Kommentar

                    Arbetssätt...