Snäcklekare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zekke
    Användare
    • mars 2004
    • 103

    Snäcklekare

    Har en liten fundering på att skaffa snäcklekare till ett 60 liters kar, som blivit över. Har tidigare haft det som yngelkar till mina malawi. Vill testa något nytt. Fick tipset om att just snäcklekare kanske kan passa. De kräver inte så stor plats. Någon som vet vad denna sort kan tänkas kosta??
  • LadyTiera

    #2
    mina kostade 160 st, men de var vildfångade, köper du odlade så blir det antagligen billigare

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Snäckskalslekare brukar man kunna hitta billigt privat. Prova med en annons under "köp & sälj".
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • juli 2003
        • 1827

        #4
        Det finns snäckskalslekare från gratis privat till flera 1000lappar för sällsynta viltfångade arter.

        Bästa sättet är att kolla privatmarknaden och ringa affärer för prisuppgifter.
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        • zekke
          Användare
          • mars 2004
          • 103

          #5
          Oki!! jag tackar för tipsen, letar runt lite

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            #6
            vilka arter är det som är sällsynta av snäcklekarna? jag funderar nämligen också på snäcklekare, och sist jag hadde dem var många många år sen.
            fish r friend

            Kommentar

            • zekke
              Användare
              • mars 2004
              • 103

              #7
              Jag vet inte så mkt om dem, fick som sagt ett tips av Anli Chiefen... att jag kanske kunde ha sådan i mitt överblivna yngelkar.
              De verkar rätt underhållande, genom att de gillar att trixa o leka med skal osv.

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

                vilka arter är det som är sällsynta av snäcklekarna? jag funderar nämligen också på snäcklekare, och sist jag hadde dem var många många år sen.
                En av de snyggaste arterna som man tyvärr inte ser i handeln så ofta längre är <Lamprologus> ornatipinnis. Jag såg den nyligen i en butik för första gången på många år.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av zekke

                  Jag vet inte så mkt om dem, fick som sagt ett tips av Anli Chiefen... att jag kanske kunde ha sådan i mitt överblivna yngelkar.
                  De verkar rätt underhållande, genom att de gillar att trixa o leka med skal osv.
                  Där ser ni, tom jag värvar folk till Tangayika!
                  Hemliga laster...
                  Anders L

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2533

                    #10
                    Jag vill ju slå ett litet slag för Lamprologus similis, min favorit för tillfället. artikel skriven av mig själv (finns även i ciklidbladet 3 2004): http://www.cichlids.dk/apps/artikler...play.cfm?id=72

                    Dock verkar det som om det blir ett par stycken VF Lamprologus stappersi imorgon när jag ska till fiskbutiken.
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    • Stelin
                      Användare
                      • december 2002
                      • 1339

                      #11
                      citat:
                      Någon som vet vad denna sort kan tänkas kosta??
                      Slut citat

                      Jag betalade 75 kr/st (minus de tio procenten som man får som medlem i NCS) när jag var o köpte ett par, ganska stora, Lamprologus ocellatus igår i butik.
                      //Stefan Lindstedt

                      Kommentar

                      Arbetssätt...