150l tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Me
    Användare
    • juni 2004
    • 79

    150l tanganyika

    Hej!
    Tänkte starta upp mitt tomma 150l & bestämt mig för att ha snäcklekare, vilken sort beror på vad som finns att få tag i. Men vill gärna ha någon annan firre också. Förslag?
    Finns det någon möjlighet att man kan hålla ett par apelsinciklider,eller är de alldels för aggressiva?

    Mvh/Anna
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

    Om man vill att folka ska lyssna är det bättre att knacka dem lätt på axeln & vänta med hammaren till senare...
  • jannemannen
    Användare
    • juli 2004
    • 306

    #2
    Princessor och Jullar skulle säkert gå fint !

    Mvh/Janne
    Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

    Kommentar

    • Buckshot
      Användare
      • april 2002
      • 244

      #3
      Inte Prinsessor, dom kommer att ta över akvariet helt och hållet.
      Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

      Kommentar

      • Mathias-D
        Styrelsemedlem
        • januari 2003
        • 509

        #4
        Ne, är tveksam till alla som säger att det går...det är nog olika akvarie till akvarie men skulle inte tro att det är lyckat. Skulle nog bara ha snäcklekare där...mina brevis är överallt i karet så det är mer liv än nära botten.

        Kommentar

        • tropfrog
          Användare
          • juli 2003
          • 1827

          #5
          150 liter tror jag är tillräckligt för att få plats med ett jullpar också.

          Det scharmiga med tanganyika är att man aldrig kan säga med säkerhet vad som kommer att fungera.

          Dela upp karet i klara revirgränser, dvs en hög med snäckskal i ena ändan och ett stenrevir i andra. Släpp i jullarna först och låt dom gå ett par dagar. Innan du släpper i snäcklekarna så kan du öka på cirkulationen kraftigt, det leder till att jullarna håller sig i sitt stenröse och att snäckisarna går väldigt nära sina skal. Vartefter kan du dra ner på cirkulationen. Om du gör poå´detta vis så har du goda förutsättningar att lyckas. Välj bara någon av dom mindre jullarna.
          MVH
          Magnus

          Kommentar

          Arbetssätt...