Erfarenheter av rödciklid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Nilsson
    Användare
    • januari 2003
    • 50

    #16
    Jag har gjort en pdf nu men begriper inte hur jag skall bipacka filen om jag skickar Mike ett mail genom ciklid.se?

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #17
      Kjell: ZIP brukar ta sig igenom de flesta mail filter. Annars skicka som PDF.
      (RÄTTELSE: OK, nu förstår jag vad du menar. Det verkar inte gå att skicka attachments via ciklid.se.)

      Om filen är mindre än 2MB funkar mike_noren2002@yahoo.co.uk, är den större än så skrik till så får du min "riktiga" mail address, den är obegränsad.

      Kommentar

      • Kjell Nilsson
        Användare
        • januari 2003
        • 50

        #18
        Jag kan inte få igenom filen Mike, du får ge mig din riktiga mail!
        Lessen att jag dröjde med detta svar men någon i familjen tyckte att jag skulle lämna datorn och gå med och titta på gardintyg????!!!

        Kommentar

        • medgix
          Användare
          • september 2004
          • 242

          #19

          där kan ni nog lägga upp den... då kommer alla åt den utan att ni behöver skicka massa mail osv...

          Kommentar

          • medgix
            Användare
            • september 2004
            • 242

            #20
            Mina scalarer försvann ur akvariet idag ...
            Låg en liten stackare utan huvud och flöt på ytan och en annan var spårlöst försvunnen... Nåja... Erfarenheter är nyttiga, bra som dåliga... Nu vänta jag bara tills på fredag då mina blåciklider kommer... Hoppas rödcikliderna får lite pisk tillbaks ;P

            Kommentar

            • KeXx
              Användare
              • december 2004
              • 23

              #21
              Vad sägs om H. cristatus då? H. lifalili och H.letourneuxi känns lite bleka där när vi pratar om rödciklid/juvelciklid.

              Kommentar

              • medgix
                Användare
                • september 2004
                • 242

                #22
                När kan jag vänta mig att rödcikliderna börjar leka? har nämligen råkat ut för något väldigt konstigt...
                Dom är ca 5 cm och beter sig som om dom leker, men vid den ålderna kan det väl inte stämma? dom är väl fortfarande bara "barn"?

                Kommentar

                • medgix
                  Användare
                  • september 2004
                  • 242

                  #23
                  Hemichromis Bimaculatus är det jag har...
                  Det var krångligt... finns hur många släktingar som helst till dom. Inte lätt att veta vad man har egentligen.

                  Kommentar

                  • Mike_Noren
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2695

                    #24
                    medqix: Jag blir allt mer tveksam till om det alls går att skilja H. guttatus från H. bimaculatus från H. lifalili bara genom att titta på dem.
                    Till råga på eländet är det med stor sannolikhet ofta hybrider som säljs.

                    Men bimaculatus är väl en så bra gissning som nån.

                    Kommentar

                    • medgix
                      Användare
                      • september 2004
                      • 242

                      #25
                      Så som jag har förstått det så är H.lifalili juvelciklid och H.bimaculatus rödciklid... läste detta på zoopets hemsida

                      Kommentar

                      • Mike_Noren
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 2695

                        #26
                        Javars, men om man inte kan se skillnad på dem, och om det möjligen inte alls FINNS nån skilland mellan dem - vilken är vilken?

                        Kommentar

                        • medgix
                          Användare
                          • september 2004
                          • 242

                          #27
                          jo det är sant, men iomed att det stod rödciklid i butiken så förmodar jag att det är H.bimaculatus... Det har ju oxå hänt att zoohandlare har haft fel... lika är dom alla tre. Och att se skillnad på dom verkar ju vara så gott som omöjligt :.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...