Hjälp med fisklistor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björkis
    Användare
    • februari 2004
    • 59

    #16
    Prova med Saulosi istället för Interruptus, en härlig liten kaxig fisk! Lätt att se skillnad på könen oxå!!(utan att försöka fånga en fisk & ta fram förstoringsglas).Går hos mig tillsammans med Aul.Röd rubin, Golden, Ahli & OB sebra utan problem.
    -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

    Kommentar

    • Björkis
      Användare
      • februari 2004
      • 59

      #17
      Prinsessor är vackra men, när de väl har etablerat sig och bestämt sig för att yngla kommer [u]ingen</u> annan i närheten!Hade två lekande par i samma kar, med vars en tredjedel av akvariet. De övriga fiskarna fick det väldigt trångt i den tredjedel som var kvar![V]
      -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

      Kommentar

      • St.Anger
        Användare
        • oktober 2004
        • 76

        #18
        Han som har akvariumet har även det här att sälja: 14st Demasoni,10 st Rödzebra och 7 st Golden. Han berättade att alla leker en hel del och han säljer en massa yngel till affärer.
        Funderar på att köpa ett gäng Demasoni och några Golden. Röd zebra vet jag inte, det skulle vara istället för golden då. Får se isåfall vilken jag gillar mest när jag ser dom.

        Saulosi är vacker men om jag köper Demasoni så är den alldeles för lik. Har även hört att hanarna ska vara välldigt bråkiga. Stämmer det?

        Skulle det fungera i en 400 liters burk med 2 grupper Mbunas, en Aulonocara sort och Blå delfinciklid?
        Kjell Fohrman skrev ju på zoopets arbeskrivning att man bör ha en grupp på 15 demasoni. Så då bör jag isåfall köpa hela gänget. Dom andra vet jag inte alls hur många man ska ha av.

        Skulle vara jätteschysst om ni kunde skriva vad ni skulle ha gjort med ett akvarium på 400 liter. Skulle bli jättemycket enklare för mig då. Så man har lite koll på ungefär hur mycket fisk och vilka sorter man kan ha.

        Tack så mycket!

        //MVH Christian

        Kommentar

        • St.Anger
          Användare
          • oktober 2004
          • 76

          #19
          EDIT* DUBLETT AV NÅGON ANLEDNING. KAN NÅGON RADERA DET HÄR INLÄGGET OCH NÄSTA?

          Kommentar

          • St.Anger
            Användare
            • oktober 2004
            • 76

            #20
            Han som har akvariumet har även det här att sälja: 14st Demasoni,10 st Rödzebra och 7 st Golden. Han berättade att alla leker en hel del och han säljer en massa yngel till affärer.
            Funderar på att köpa ett gäng Demasoni och några Golden. Röd zebra vet jag inte, det skulle vara istället för golden då. Får se isåfall vilken jag gillar mest när jag ser dom.

            Saulosi är vacker men om jag köper Demasoni så är den alldeles för lik. Har även hört att hanarna ska vara välldigt bråkiga. Stämmer det?

            Skulle det fungera i en 400 liters burk med 2 grupper Mbunas, en Aulonocara sort och Blå delfinciklid?
            Kjell Fohrman skrev ju på zoopets arbeskrivning att man bör ha en grupp på 15 demasoni. Så då bör jag isåfall köpa hela gänget. Dom andra vet jag inte alls hur många man ska ha av.

            Skulle vara jätteschysst om ni kunde skriva vad ni skulle ha gjort med ett akvarium på 400 liter. Skulle bli jättemycket enklare för mig då. Så man har lite koll på ungefär hur mycket fisk och vilka sorter man kan ha.

            Tack så mycket!

            //MVH Christian

            Kommentar

            • imported_n/a
              Användare
              • november 2004
              • 572

              #21
              typ 400+ Jag har ett kar på 196*50*45 o det har jag haft c.mooori(delfin)I.Vuxna hannar av den arten är inte så harmlösa som jag hört,utan kan ta en hel del för sig.Prova gärna 1+3 blå delfin,2+4 golden.samt nått par alunocara.(gärna röd rubin),kanske komplettera med ett gäng P.pictus(ej biotopriktigt men snyggt)

              Kommentar

              • St.Anger
                Användare
                • oktober 2004
                • 76

                #22
                Nu ska jag snart åka iväg och köpa det och det lutar mot att jag köper alla Demasoni. Kanske golden också. Röd zebrorna hade blivit sålda. Men kan jag ha delfinciklid med dom?

                Snälla svara snabbt eftersom jag ska åka snart.

                Tack så mycket!

                Kommentar

                • St.Anger
                  Användare
                  • oktober 2004
                  • 76

                  #23
                  För sent! Nu har jag köpt akvariumet och alla fiskar. 14 Demasoni och 7 golden i ett jättesnyggt sexkantigt 400 liters akvarium. Fiskarna var rätt små (ca 3 månader) så än är väll delfinen inget att tänka på. Fast tveksamt om jag egentligen vill ha den. Just nu känner jag nästan mer för en Aulonocara eller en till Mbuna.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...