Härligt är livet * 2 + en fråga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Härligt är livet * 2 + en fråga.

    Efter en panikartad början på den här månaden då halva kullen av mina nyspottade M. Auratus kola av inom ett par timmar så har jag nu lyckligt kunnat följa dom överlevande små krabaterna på deras allt mer intiativrika upptåg i miniakvariet här jämte mig på mitt jobb. Härligt är livet...och man glömmer lätt det ibland tråkiga jobbet när man står med vattenbyten och rengöring framför sig en helkväll....

    ....men även ommöbleringar i karen kan löna sig. Idag så gav jag mig på att möblera om i mina kar för att ändra lite i grupperna av Golden och Maingano. I det stora karet i källare har jag haft en Metriaclima Aurora under bevakning som jag misstänkt har tuggat några dagar. Har dock inte varit helt säker. Men idag när jag lyfte på lite stenar så hittade jag minsann ett par överlevande yngel som hon spottat ut. Min första kull av denna art. Nu går dom tillsammans med Auratus ynglen ett tag så att jag kan njuta av deras tvärrandiga skönhet även under arbetstid.

    Dom borde väl kunna gå tillsammans bra länge eller? Har dessa yngel olika tillväxttakt så att dom hotar varandra eller? Nån som har några synpunkter?

    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
Arbetssätt...