är mina saoulosi lespiska?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    är mina saoulosi lespiska?

    mina saoulosi honor verkar leka med varandra de spänner upp sig o böjer kroppen som ett C ungegför o stirrar runt..varför gör de det??

    dont eat ur pets dude
  • Anne E
    Användare
    • april 2002
    • 117

    #2
    Hej !

    Kan tänkas att de visar vem som är störst,bäst och vackrast..hierarki kan det vara frågan om. Om den ena fisken är mindre kan den stora visa denne sin plats. Ibland kan det vara tvärt om, den stora fisken får ge sig om han/hon är för dominant.
    Revirhävdande kan de också vara.
    Det förekommer i djurvärlden attraktion mot det egna könet, men om det gäller fiskar låter jag vara osagt.
    Mvh Anne
    ***Ordet lesbisk kommer från den grekiska ön Lesbos, som under antiken beboddes endast av kvinnor***.


    Kommentar

    • Ps.Daniel

      #3
      Det kan även vara att en av "honorna" är en hane istället.
      P.g.a att denna fisk är ganska så sönderodlad och hanen kan IBLAND färga ut lite sent(egen erfarenhet).

      Lycka till

      DANIEL

      Kommentar

      • stiffe
        Användare
        • april 2002
        • 953

        #4
        Hej tog(?)
        Det framkommer inte om du har mer än dom två saulosi honorna,men om du bara har två saulosi honor så kan det hända att dom leker av varandra.Har själv haft vita golden honor som lekt av varandra.Köpte fem st som yngel när dom sen växte upp och det blev lek så tuggade dom i några dagar bara.Det hände väl en fem ggr och det var inte alltid samma hona som tugga.Trodde först att dom behövde några lekar på sig innan dom skulle tugga tiden ut.Men dom tuggade alltid bara några dagar så jag frågade killen som jag köpt dom av om han kunde kolla könen till mig.Han vände på dom och kolla och det visade sig att det bara var honor.

        mvh Stefan
        mvh Stefan

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          jag har en alfa hanne o en b hannne och 7 honor

          dont eat ur pets dude

          Kommentar

          Arbetssätt...