Sjuk malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • februari 2004
    • 285

    Sjuk malawi

    En av mina stora lobardoi honor har fått en svullnad vid analöppningen. Analöppningen är jätte stor. Hon ser inte ut att må dåligt men är otroligt aggrisiv jut nu. Vad är detta och hur botar jag henne???

    tacksom för all hjälp
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Har du tur är det bara så att hon har äggläggar-röret (lek på gång)ute, så vänta lite och se vad som händer.

    Tony Englund

    Kommentar

    • Mård
      Användare
      • februari 2004
      • 285

      #3
      Ok..den här honan är ganska så manlig av sig. Hon försvarar sitt revir våldsamt, gräver som vilken hane som hällst och är allmänt sur hela tiden...har du någon bild när dom har äggläggar röret framme....Är lite orolig för henne....men som sagt verkar hon hur pigg som hällst....men analöppningen ser verkligen läskig ut...jätte svullen och konstig...
      Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Jag har tyvärr inga bilder, men det vore kanske en idé att fota när det beger sig.

        Hur som helst, lombardoi hör ju inte till de mest fredliga malawicikliderna. Hanarna brukar ju vara allmänt över jävliga, men honorna kan allt ställa till det också. Jag tror (och hoppas) ändå att det är lekdags, det låter som det åtminstone. De mbunas jag har och har haft visar sällan sina sjukdomstecken så som dina gör nu.

        Tony Englund

        Kommentar

        • Mård
          Användare
          • februari 2004
          • 285

          #5
          Jo hoppas det....hennes grop är ännu större nu gräver som en galning gör hon (hela karet ser ut som ett bombnedslag både hon och två hanar har liksom var sin jätte grop)....nää honorna kan vara riktigt jävliga, hos mig är dom nästan värre än hanarna...dom gaddar liksom ihop sig och mobbar ibland systematiskt ut en stackars fisk så att man tvingas flytta på den till slut..ska mata lite nu och kolla om jag har rätt angående en annan hona som jag tror tuggar..
          Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • juli 2004
            • 428

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av Mård

            Jo hoppas det....hennes grop är ännu större nu gräver som en galning gör hon (hela karet ser ut som ett bombnedslag både hon och två hanar har liksom var sin jätte grop)....nää honorna kan vara riktigt jävliga, hos mig är dom nästan värre än hanarna...dom gaddar liksom ihop sig och mobbar ibland systematiskt ut en stackars fisk så att man tvingas flytta på den till slut..ska mata lite nu och kolla om jag har rätt angående en annan hona som jag tror tuggar..
            Homosopatien honor brukar oxå betesig så!
            /Lasse

            Kommentar

            • Mård
              Användare
              • februari 2004
              • 285

              #7
              Att en hona tuggar är solklart...får väl se hur det går med min "sjukling"...
              Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

              Kommentar

              • Mård
                Användare
                • februari 2004
                • 285

                #8
                Hehehe Ojj så fyndigt Schull!! Men ja måste väl hålla med dig. Det är kanske därför jag älskar min kvinliga maffia i karet så mycket. Jag kan relatera till dom och känner igen mig...vem vet[8D]
                Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

                Kommentar

                Arbetssätt...