Fisk bakom BTN!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    #16
    jag funderar på att silikona fast någonting ovanpå bakgrunden så inte fiskarna kan hoppa över. Det kommer ju ändå inte att synas! Kanske om man kan hitta nån sorts hård plast som man kan skära i lämpliga bitar. Eller om man hade haft filtermatta till övers..

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #17
      Jag var också sugen på att göra nån slags avdelare / hinder ovanför min Rocky-BTN men det är tillräckligt tätt och mycket kondens i locket som det är så jag låter nog bli. Jag har dessutom rätt gott om plats för håven på ena sidan, så det har inte varit några bekymmer att få upp firrarna.

      Kommentar

      • Tommy J
        Användare
        • januari 2003
        • 28

        #18
        Jag hade en glipa på ca 4cm mellan BTN och täckglas som jag täppte till genom att lägga en tjock sträng med silicon ovanpå BTN, klä sedan in täckglaset med plastfolie så att det ej kladdar, lägg på täckglas som då formar siliconet perfekt så alla glipor försvinner, vänta några dagar och när siliconet har torkat tar man bort plastfolien från täckglaset.
        Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.

        Kommentar

        • Gimpan
          Användare
          • augusti 2003
          • 183

          #19
          Oki nu till hur man löser problemet!! Ta ett smalt rör(sugrör, röret på en galje) trä igenom en fisklina å använd redskapet som lasso!(fästing-borttagare) Är man försiktig att dra ihop öglan blir det inga problem och man kommer åt nästan överallt! ;D bra va!?
          JimmY CasH

          En "Viktoria" tack!

          Kommentar

          • Gimpan
            Användare
            • augusti 2003
            • 183

            #20
            Öhum flåt en vikt fisklina så det bildar en ögla i slutet på röret...om jag var otydlig !
            JimmY CasH

            En "Viktoria" tack!

            Kommentar

            • Juanito
              Användare
              • maj 2002
              • 180

              #21
              Jag tycker att utrymmet bakom är superb för yngel och tuggande honor så varför inte ha nåt ställ de kan simma in och ut från?
              juanito

              Kommentar

              Arbetssätt...