Alla mot en!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    Användare
    • juli 2004
    • 78

    Alla mot en!!!!

    hej!
    Jag skrev i en tråd här på forumet om att jag skulle, har ny gjort det, köpa 2 st stora rödzebror.

    Men den stora hanen är det inga bekymmer, men det verkar som om det är problem med resten av fiskarna. Visst, en del har fått en del skadade fjäll osv, men så har jag ju inte släppt ner ngn ny fisk på 1 ½ år;P Det är nog bara lite allmän orolighet.
    Problemet är att de unga rödzebrorna förföljer och förösker bita den stora honan, som inte gör ngt för att stoppa det, förutom att lugnt försöka simma iväg. Det här beteendet visar sig främst när det är tänt, vilket gör så att jag har det släckt just nu.
    hanen försöker även visa upp sig för honan, vilekt nog stressar ytterligare.
    Då undrar jag: vad ska jag göra????
    (kan säga att honan har fått en del avsaknade fenbitar. Just nu är det lite tomt mellan fenstrålarna längst bak på ryggfenan samt lite skadat på bakfenan....)

    Mvh Malawi´n
    Mvh Malawi´n
  • malawi´n
    Användare
    • juli 2004
    • 78

    #2
    ingen som vet? börjar bli smått orolig för den stackars fisken

    Mvh Malawi´n
    Mvh Malawi´n

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • februari 2003
      • 2533

      #3
      det är alltid svårt att introducera nya fiskar i ett inkört akvarium. ha det släckt några dagar, kanske möblera om lite. då kan det lugna sig. Du får hålla noggrann koll på det så att hon inte blir ihjälslagen. även om de andra rödzebrorna är små så har de övertaget rent psykiskt.

      som sagt, ha de släckt några dagar, möblera om lite så kan det nog lugna sig och ha koll så att de andra inte slår ihjäl honan..
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      Arbetssätt...