Byta viktoria mot viktoria!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimpan
    Användare
    • augusti 2003
    • 183

    Byta viktoria mot viktoria!

    Tänkte höra om det är NÅN som har ett par eller liten grupp Thoracromis Brauschi som kan tänkas byta med detsamma för att inte få inavel å öka utbudet med antagligen 100% på svenska marknaden. Detsamma gäller om ni har Blue Nyererei och Haplochromis Limax!! Är det nån annan som tror sig ha någon ovanlig viktoria så får ni gära dela lite erfarenhet och även inköpsplats !
    JimmY CasH

    En "Viktoria" tack!
  • lotta
    Användare
    • februari 2003
    • 80

    #2
    köp o sälj avdelningen kanske ?
    När man tror att man kan allt, så slutar man att lära sig!

    Kommentar

    • Gimpan
      Användare
      • augusti 2003
      • 183

      #3
      Det står varken KÖP eller SÄLJ här och med det här delikata och mkt sällsynta arterna är det trevligt med lite samspråk emellan dom som har kännedom. Har du det Lotta? så berätta då för guds skull så jag inte slutar lära mig!! Jag tycker det hade sett konstigt ut med en viktoriatråd på köp och sälj i alla fall.
      JimmY CasH

      En "Viktoria" tack!

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Har funderat på det samma ....
        Själv har jag CH 44, SP 44, limax, matumbi hunter och nubila för tillfället. Men just nu är det enda jag kan byta, limax och CH44. Men ska snart ner till nol och komplettera lite .... har lite för mycket hannar. Fick nån form av bukvattensot på en limaxhona jag köpte, hon gick och åt knappt i en månad sen när hon dog brakade helvetet löst och hälften av fisken dog. Det tog alla honor ... lämnade bara ett fåtal hannar i det akvariet.

        Kommentar

        • Gimpan
          Användare
          • augusti 2003
          • 183

          #5
          fasen va trist! ja dom e känsliga för sånt men jag har inte haft nått sånt. Jag har rätt mkt honor faktiskt. Bor du i närheten av Nol eller? Och har du köpt dina fiskar därifrån åxo eller har du hittat nån privat odlare?
          JimmY CasH

          En "Viktoria" tack!

          Kommentar

          • endymion

            #6
            Nä jag bor i Eksjö (ligger mitt emellan Jönköping å Västervik). SP 44rna har jag köpt i Mjölby, CH 44rna av en privat odlare, och resten i Nol. Hur ser Thoracromis Brauschi ut, hittar inget på internet,inget i Ciklidboken och inget i "Lake Victoria Rock Cichlids"

            Kommentar

            • malawi_voodoo
              Användare
              • juli 2002
              • 790

              #7
              Det finns "bytes" under köp å sälj.. om man önskar byta fiskar med varann..
              /Glenn Wouda

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

              Kommentar

              • Gwendly
                Användare
                • december 2003
                • 374

                #8



                Synd att jag är i Kanada och du i Sverige Gimpan... Vi har ett stort antal (10+) hanar i Winnipeg, men inga honor Defenetivt inte en fisk man ser var dag , tyvärr

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 330

                  #9
                  lotta/malawivoodo undrar bara hur ni orkar?[:0]

                  Kommentar

                  • tropfrog
                    Användare
                    • juli 2003
                    • 1827

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo

                    Det finns "bytes" under köp å sälj.. om man önskar byta fiskar med varann..
                    Tänk att det finns faktiskt ingen avdelning för bytes i köp och sälj.
                    MVH
                    Magnus

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      #11
                      citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                      citat:Ursprungligen skickat av malawi_voodoo

                      Det finns "bytes" under köp å sälj.. om man önskar byta fiskar med varann..
                      Tänk att det finns faktiskt ingen avdelning för bytes i köp och sälj.
                      MVH
                      Magnus
                      Tänk att det finns det faktiskt. I rullgardinsmenyn för annonstyp finns köp, sälj, bytes och skänkes att välja mellan.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • tropfrog
                        Användare
                        • juli 2003
                        • 1827

                        #12
                        Oj, där ser man. Mitt fel. Men det finns ingen möjlighet att söka efter bytes eller skänkes anonser, det var det jag syftade på.

                        Huruvidare tråden skall få fortsätta eller inte, om den bör ligga här eller i köp och sälj, överlåter jag dock till andra.
                        MVH
                        Magnus

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av tropfrog


                          Huruvidare tråden skall få fortsätta eller inte, om den bör ligga här eller i köp och sälj, överlåter jag dock till andra.
                          Eftersom inlägget inte bryter mot forumets regler låter jag tråden vara öppen.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Gimpan
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 183

                            #14
                            Ja det är synd gwendly för jag har några riktigt fina exemplar över decimetern åxo, lika snygga som hanen på din första länk . Det finns så få exemplar kavr att man blir lite stressad å orolig för framtiden då jag inte känner att jag vill avla fram inom gruppen! Hoppas det går bra med dom och du hittar någon bytare i Kanada!
                            JimmY CasH

                            En "Viktoria" tack!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...