Döda " Golden "

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Döda " Golden "

    En del av mina golden, stora som små får ibland en brunsvart fläck bakom höger bröstfena, efter några dagar blir det som ett hål eller grop på fisken som efter ytterligare några dagar övergår till döden. Någon annan som har eller haft liknande symtom? Vad kan det vara? Och i så fall varför uppkommer det? Detta sker bara med golden, ingen annan fisk verkar bli drabbad, tacksam för tips eller svar.
  • imported_n/a

    #2
    Hmm.. Jo absolut.. ingen bukvattensot? MVH / Tricella

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Om du läser symptom C på denna länk så kanske du finner svaret:



      För övrigt en riktigt bra sajt...angående fisksjukdomar.

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Det är inte bukvattensot, fiskarna sväller inte upp ett dugg av sjukdomen.

        Har läst symtom C på länken du hänvisade till Tricella, kan vara något, frågan är vad man ska medicinera med för något? Det löser sig.
        Symtomen verkar endast bäras av vild fisk, och mina golden är inte vildfångade, dom ungdjur som har drabbats nu har inte gått ihop med någon vild fisk, däremot kan en och annan håv använts till olika akvarium och det kanske man ska se upp med! Men det det märkliga är ändå att det bara är golden som drabbas.

        //Kenneth 5800 L akvarievatten

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ibland kan det vara så att en art är känsligare än andra.

          Den andra "Tricella" svarade på din fråga för att försöka vara rolig på min bekostnad. Det var alltså inte ett seriöst svar...och absolut inte ifrån mig.

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Jag såg det på profilen, n/a? suck! rolig den/ det eller vad det är.

            Tack för svar!

            Kommentar

            Arbetssätt...