Nybörjar tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #31
    Bli inte för tuff nu...Herr Daniel ! Vi har ett möte i nin lokal i Nov. (hoppas att du kommer! ) Hur som helst vet ni vad ,som gäller.
    Mr.Fish

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • juli 2004
      • 428

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

      mr.fish: vad det än är för droger du går på så vill jag testa
      Hehe

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

        mr.fish: vad det än är för droger du går på så vill jag testa
        Å flashback... 70-talet, musikfestival... min schyssta fiatbuss med psykedelisk lack!
        Anders L

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #34
          He,He, -och god natt önskar der Fish !

          Kommentar

          • Copykat

            #35
            Hehe. Kul att ni har roligt.

            Men skulle jag kunna få tränga mig in och fråga om ni har några tips på roliga ciklider?

            Kommentar

            • Pierre_N
              Användare
              • mars 2004
              • 772

              #36
              Efter allt svammel så tänkte jag gå tillbaka tillämnet.

              Malawi eller Tanganyika kan ingen bestämma, men malawi är like kul som att se målarfärg torka. Väldigt fina fiskar men efter ett tag tycker man alla är likadana, så var det för oss iaf. Men visst finns det riktigt snygga och endel som jag skulle vilja ha igen.

              Mitt tips lyder iaf försök att fixxa ett större akvarium för i ett 250l så finns det ingen malawi eller tangayika-ciklid som gör sig riktigt rättvis.

              Sen om du kör malawi ha 3-6 olika soter med flera i varje så att det inte blir någon soppa.

              Om du vill ha tanganyika så är troffar ett hett tipps, om inte det duger så finns det massor andra av tangayika som är både skitsnygga och intressanta. Även där, blanda inte massor av olika sorter, soppa är inget snyggt.

              Kommentar

              • Copykat

                #37
                Jag skulle gärna köpa ett större akvarium, men jag har tyvärr inte plats för ett till stort.
                Så det är nog 250-300 som gäller. Men finns det några kombinationer av tanganyikas som fungerar i ett så litet akvarium? Eller några kombinationer malawis?

                Jag läste nånstans att en tumregel för ciklider var att ha en art per 100-liter. Och ha ett gäng av varje art. Stämmer det? Isåfall kör jag på det. Såvida det finns några ciklider som passar i ett så litet akvarium.

                Tack så mycket!

                //MVH Christian

                Kommentar

                • Copykat

                  #38
                  Kom igen! Nån kombination ciklider borde det väll finnas som jag kan ha?

                  Kommentar

                  • Mattias Andersson
                    Användare
                    • september 2003
                    • 788

                    #39
                    snäcklekare + nån julle eller calvus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...