Livet leker just nu! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #31
    Nu måste jag också vara lite glad
    Skriver det i denna tråd för att det handlar om ungefär dom fiskarna.

    Jag har vart orolig över en av mina VF P.milomo honor i flera dagar nu för att hon inte har käkat.
    Det är den kaxigaste honan jag nånsin vart med om och hon brukar t.o.m jaga bort hanen ibland som är i ungefär samma storlek,men senaste veckorna har hon vart hur lugn som helst och totalt skete i all mat,men så idag när jag kollade närmare så såg jag att hon tuggade

    Trodde inte det var sant eftersom inte ens hanen har färgat ut i bött..

    Hur kul som helst iaf

    Har det hänt nått mer i er rovmalawi kar dom senaste veckorna då??
    Å hur går det med Ornatus yngelena Ralph?

    Såg även bild på dina champisar idag Tony.
    Ruggigt avundsjuk måste jag säga
    Lite av en drömfisk men tyvärr har jag inte hittat dom för några drömpriser ;( (2-3000)

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #32
      Härligt Henke, fram med bilder!

      Ornatusynglen är nu helt klara, det ser man genom hakskinnet. Jag väntar bara på att hon ska spotta ut dem. Och den senaste kullen med Steveni Tiger är nu frisimmande, honan halvignorerar dem nu så det är dags att flytta henne.

      Macrostomorna är definitivt ett par. Honan (på bilden tidigare) har blivit svartare runt buken och man kan börja ana gula stänk upptill medan hanen är stålgrå och skiftar lite mot blått när han är förbannad (vilket är för det mesta). Den tredje lite mindre verkar vara en hona men jag är inte säker *håller tummarna*

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • maj 2002
        • 736

        #33
        Så där ja, nu har man 30-40 mini-Ornatus i ett 100-liters.

        Smulat flingfoder och Dr Basslers mini-pellets slukas mer än gärna.

        Kan för övrigt rekommendera Dr Basslers i största allmänhet. Fiskarna verkar älska det och ynglen växer fort och får bra kroppsform. Det är tom så att mina rovisar föredrar Bassler-pellets framför räkmixen.

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #34
          citat:Härligt Henke, fram med bilder!

          Ornatusynglen är nu helt klara, det ser man genom hakskinnet. Jag väntar bara på att hon ska spotta ut dem. Och den senaste kullen med Steveni Tiger är nu frisimmande, honan halvignorerar dem nu så det är dags att flytta henne.
          Tyvärr har jag ingen kamera ännu;(..

          Det är lite svårt att se yngelena i mun på henne för hon vill aldrig ställa sig så man ser dom bra,men dom gånger jag har sett lite så ser yngelena ut att vara väldigt stora och hon måste nog spotta vilken dag som helst..

          Tyvärr har jag inga pumpar och andra tillbehör till yngelkaren jag har så jag låter henne spotta i det stora karet..Och hoppas på att dom flesta överlever vilket inte kanske blir så jätte lätt när det finns 4 christyi i karet,men faktiskt så har 3 yngel från förra aulonocara kandeense kullen överlevt och nu är dom över cm stora
          Men dom vet att dom inte får lämna stenröset..

          citat: Så där ja, nu har man 30-40 mini-Ornatus i ett 100-liters.
          coolt

          Hoppas få se lite fler bilder på dina skönheter snart

          Kommentar

          • Ralph
            Användare
            • maj 2002
            • 736

            #35
            Kan tänka mig att christyisarna sopar rent!

            Har lagt ut lite nya bilder nu:

            Champis: http://www.ciklid.se/medlemsbilder_v...ld.asp?NR=1072
            Steveni Tiger: http://www.ciklid.se/medlemsbilder_v...ld.asp?NR=1073
            Macrostoma: http://www.ciklid.se/medlemsbilder_v...ld.asp?NR=1074
            Ornatus: http://www.ciklid.se/medlemsbilder_v...ld.asp?NR=1075

            Mina tre små champisar går med ett gäng VF Johannii i 375:an, bara så att de får lite storlek före jag släpper ner dem med bjässarna. Vill inte riskera dyr middag!

            Tony: Dina champisar var riktigt snygga, man blir klart avis! Men om nåt år ska det väl vara lite storlek på mina småttingar också.

            Kommentar

            • anki

              #36
              hur går det med dina t.macrostoma ralph
              mvh anki

              Kommentar

              • Ralph
                Användare
                • maj 2002
                • 736

                #37
                Hej Anki!

                Jodå, det går framåt. Det visade sig vara tre hanar och det var ständigt slagsmål. Nu har jag bytt till mig en hona så det ska väl bli bättre. De äter och växer så det knakar.

                Dessutom har jag sålt Ornatusarna och köpt ett VF-par Livingstonii.

                Kommentar

                Arbetssätt...