Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Yngel

    ibland så ska man ha tur, jag skulle göra ett vattanbyte i 540 lit. karet så tänkte jag att kan väl lika väl plocka upp dom två honor som ruvar. När jag hade stoppat ner dom i ett avdelat yngelkar så gick jag in och tog en kopp kaffe. När jag kom ut efter ca 15 min så har auratus honan spottat, kunde se tre små i stenröset men troligtvis så finns det fler. det är så himla kul när dom leker och det väl blir något resultat. Nu väntar jag på att röd zebran oxå ska spotta. Nu blir det nog till att silikona om dom två gamla 80 liter karen för att få plats med fler lekar, nu är det fullt i karen.

    Tomas
  • roccster
    Användare
    • augusti 2004
    • 583

    #2
    Jag vet hur det känns

    Jag har fått 3 honor att spotta inom loppet av en vecka och 1 till är höggravid. Har räknat 16 småttingar i mitt 30l kar så det blir till att leta efter något större inom kort. Har bestämt mig för att inte plocka ur några mer men det känns inte snällt mot den som inte spottat än. Hon är helt klart redo, jag kan nästan se ynglen röra sig i munnen på henne men hon vågar inte släppa ut dem hos de andra. Som om inte det skulle vara nog har 2 till börjat tugga så nu har snart alla mina honor ynglat av sig. Jag som hade hoppats på en
    MVH

    / Richard
    http://www.ornemark.com

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      roccster: jag hade också bestämt mig för att inte ta upp dom , men va f--. Hobby är dock hobby.Det är tur att odlingsrummet är såpas klart att man kan ha sina små "guldklimpar" där. För att ha försökt att starta upp ett nytt kar inne skulle inte den andra delen av familjan gått med på.

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • juni 2004
        • 1314

        #4
        Vet hur det känns roccster, jag har två sprängfulla honor just nu, men yngelkaret känns fullt. Jag byggde ett fint litet stenröse i det stora karet och kanske kan en del yngel hitta dit.
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • SOLO
          Användare
          • augusti 2004
          • 53

          #5
          Min "avelshingst" till PS. Trevawasse "Crocodile Rock" Drar honorna jag har i lek hela tiden. Första omgången så tog jag över dom i ett yngelkar på 50l. Men det är som sagt fullt! struntade sedan i det och tänkte att det inte skulle klara sig så många i 450:it. Men det börjar vimmla av de små även där....men visst är det kul
          3x200,480,960 SA&CA

          Kommentar

          Arbetssätt...