sjöodlad tropheus

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #76
    Och fortfarande har du inte kommit till någon tydlighet vilket syfte ditt inlägg hade...vart ville du komma med det inlägget egentligen?

    Var det riktat emot mig i denna diskussion (som "källan")?

    Anli: Det gör ingenting om man "bråkar" lite på forumet, men de saker som nu kommit på forumet är riktat emot mig som person och som medlem på forumet. Det handlar inte längre om meningskiljaktigheter utan att folk av någon anledning stör sig på mig. Det skulle vara väldigt vänligt av de personer som stör sig så infernaliskt på mig att de förklarar vart jag gjort fel så att jag eventuellt kan rätta till det.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #77
      Vad är det som gör att att VI inte kan sluta tjafsa,menar du? Har aldrig påstått att DU skulle vara "källan" till detta! Men lite beteende-analys skulle uppriktigt sagt vara på sin plats här...Sånt intresserar mig.
      /Janne ,4år.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • spec_mats

        #78
        citat:Var det riktat emot mig i denna diskussion (som "källan")?
        -Svar Nej, det är mer en reflektion

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #79
          Rent skitsnack rakt upp och ned...

          Fruktansvärt löjligt att provocera med "4år"...men du tycker tydligen att du är grymt rolig. Gör en analys på dig själv.

          Det är då förbannat att det inte ska gå att hålla en normal ton och en normal diskussion. Sedan hålla på med ordklyverier och skit bara för att göra sig fyndig och lustig på andras bekostnad ger jag inte ett skit för.

          Kommentar

          • spec_mats

            #80
            citat:Rent skitsnack rakt upp och ned
            Är du självkritiskt tricella?





            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #81
              I den här tråden har jag blivit hånad via min "evolutionsteori" och blivit grymt förolämpad i ett inlägg som var riktat mot mig som forumdeltagare. I flertalet nästkommande inlägg har det riktats ytterliggare kritik emot mig, dock i inlindad form.

              Någonstans tycker jag att det borde ta stopp...

              spec_mats: Vill du veta ifall du vunnit eller? "Rent skitsnack..." var inte syftat på ditt inlägg utan Ozric´s, men det gör detsamma för ni verkar ha samma mål båda två.

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • mars 2004
                • 3187

                #82
                Oj,vad arg du verkar va! Överreaktion? Får nog be om ursäkt ändå! F´låt!! Insåg inte tyngden av provokationen . Var heller inte menat som sådan,faktiskt! Snarare en själv-ironi.


                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #83
                  Det är så dags det...

                  Ozric...ta dig en titt på vilket skit som riktats emot mig och säg att du inte skulle känna dig attackerad, hånad och fan vet vad.
                  Ska jag bara sitta och ta emot och skratta åt detta? Det är personligt och det syns tydligt i de rader som skrivits mot mig i denna tråd. Det har inte ett skvatt att göra med diskussionen, forumet eller hobbyn och det var länge sedan den hade något mer att ge annat än att jag står här och får en massa verbalt stryk. Jag är fruktansvärt besviken och förbannad...ja.

                  Om jag på något sätt anses vara värd detta pga mitt beteende så ber jag nu de som har eller har haft problem med mig att tala om vad som är felet så att jag kanske kan göra något åt det. Jag kan dock inte ta bort antal inlägg som jag gjort, jag har faktiskt försökt få ansvariga att inte ha mig överst och ta bort räkningen på inläggen(pga all skit det medfört via forumet och kränkande email). Tyvärr går det inte...

                  Det enda jag vill är att vi diskuterar vår gemensamma hobby och de frågor som uppstår omkring den...det är det som forumet är till för...iallafall för mig.

                  Kommentar

                  • spec_mats

                    #84
                    nu överreagerar du, försök förstå att aif jag ej har angripit dej på nått personligt plan utan har haft olika uppfattningar ang form på tropheus, min "reflektion" är en allmän uppfattning (mej inkluderat) om det tonläge som ibland uppstår här på forumet med resultatet att ämnet går förlorat till förmån för mer "personliga" åsikter

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #85
                      Det är ingen överreaktion ifrån min sida. Det irriterar mig att ni försöker "släta" över hela den infekterade diskussionen med att jag överreagerar. Men nu skiter jag i detta...

                      Den skilda uppfattningen vi hade angående form på Tropheus var ju ändå en diskussion relevant forumet...det har inte den senaste tidens inlägg varit.

                      Jag försöker vara på forumet de tider jag har att tillgå då jag tycker det är roligt och intressant. Den senaste tidens skit har fått mig att omvärdera forumet ganska rejält.

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        #86


                        de va nog en av dom snyggaste jag sett imo

                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • spec_mats

                          #87
                          instämmer-har sett många fina bilder på isonga men tyvärr har jag aldrig sett dom i verkligheten

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            Användare
                            • juli 2004
                            • 428

                            #88
                            citat:Ursprungligen skickat av Schull

                            Hej! Jag tyckte So skrev ett kul inlägg.
                            Efter lite funderingar under natten och morgonen, så tar jag tillbaka det utalandet!
                            Jag tycker oxå att det var lite väl häftigt påhopp, och själv hade jag blivit förbannad!!
                            /Lasse

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 1403

                              #89
                              Att hoppa på Tricella på det sätt som gjordes i går och i förmiddags
                              av vissa här på forumet,var förjävligt tycker jag. Tyvärr så missade
                              jag det hela och kunde därför inte stödja honom. Och till dej so....
                              Du har tydligen misslyckats med att radera dej själv från forumet. MISSLYCKAS INTE MED DET - TACK !!
                              Vem av alla som deltog i denna tråd har besökt en odlings-station vid Tanganyikasjön ? Kan någon rekommendera en bra bok om ämnet ?
                              När man kommer på att en troffe ,som är odlad vid Tanganyika-sjön,
                              inte ser ut som sina föräldrar, vad har man då för substans i det uttalandet ? -ge mej något,vetenskapligt, att läsa om saken !!
                              ps. Tricella, jag vet att jag inte enbart talar för mej själv, vi
                              är på din sida ! Mr. Fish

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                #90
                                Tack Schull och Mr Fish. Jag mailade So igår kväll och vi redde ut det som uppkom...
                                So är normalt en trevlig kille som inte direkt menade så illa som texten säger (det skrevs dock och jag kan fortfarande känna mig förolämpad då inlägget ligger kvar). So var långt ifrån den ende som jag tyckte betedde sig dåligt, men han var iallafall man nog att be om ursäkt - vilket långt ifrån alla gjort. Jag har dock släppt detta nu även om jag inte känner samma entusiasm angående forumet som jag kanske gjorde för någon månad sedan. Det har varit för mycket helt enkelt...

                                Kanske har jag mig själv att skylla då jag ofta inte ryggar för en diskussion. Men jag ger mig inte på person eller agerar hånfullt emot andra för deras åsikter eller teorier.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...