sjöodlad tropheus

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ironic
    Användare
    • augusti 2004
    • 122

    #46
    citat:Ursprungligen skickat av Tricella


    Kanske finns det något som heter "supermikro-evolution"...
    Det låter ju helt förryckt, Tricella,men hur som haver evolutionen överlever den här ölnatten.//Camilla
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #47
      Och med "förryckt" menar du?

      Kommentar

      • Ironic
        Användare
        • augusti 2004
        • 122

        #48
        "Supermikroevolution".........haha
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=277473

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #49
          Jamen...lite får man väl tänja på gränserna om något ska hända.

          Kommentar

          • So
            NCS Medlem
            • augusti 2003
            • 177

            #50
            citat:Bara för dig så kan jag tala om att jag är fruktansvärt okunnig, fruktansvärt illojal och rent ut sagt bedrövlig på självkritik.
            Då bör man inte ha ett facit av 3769 inlägg som till hälften (eller så)är rådgivande och dessutom inte tåla den kritik som kan uppstå.

            citat:Jag har skrivit många värdelösa inlägg och troligen består ca 80% av rena faktafel. Duger det åt dig så du slipper att läsa igenom mina 3000 nånting totalt ointressanta inlägg?
            Jag håller inte med dig! Många av dina inlägg är mycket bra!

            citatå onödigt och förolämpande inlägg som det du nu skrev har jag knappast skådat...i något forum.
            Sorry! Det var inte min mening att förolämpa dig! Jag ber uppriktigt om ursäkt om det är så mina ord har tolkats!

            Kommentar

            • Mr.Fish
              Användare
              • maj 2004
              • 1403

              #51
              Tjena Tricella ! Jag läste att du tänkte trappa ner...DET HOPPAS JAG
              ATT DU INTE GÖR ! Hälsn. Mr.Fish !

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #52
                Det råder ingen som helst tvekan vad ditt inlägg syftade till SO.

                Bara för informationens skull så förekommer jag i 1407 ämnen på detta forum av den totala ämnessumman 7938. Jag finns i ca 17%. Du kan enkelt undvika mig och mina kommentarer i över 80% av alla ämnen där jag inte förekommer alls.

                Till övriga så ber jag personligen om ursäkt att denna tråd övergått till en fokusering av mig som person och av mig som forumbesökare. Det var aldrig min mening.

                Jag hoppas att tråden kan återuppta sitt syfte då jag verkligen tyckte detta ämne var intressant.

                Mr Fish...som det ser ut nu så blir det betydligt snabbare än tänkt och betydligt längre som jag tar paus. Jag är faktiskt saligt trött på de personer som attackerar mig pga mitt inläggsantal eller något annat som är irrelevant. Det är en helt annan sak om det är en diskussion med meningsskiljaktigheter för det hör liksom till på ett forum...det som förekommer nu är inget annat än personligt påhopp.

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • juli 2004
                  • 428

                  #53
                  Hej! Jag tyckte So skrev ett kul inlägg.
                  Angående tricellas inlägg så tycker jag dom över lag är väldigt bra och väl formulerade.
                  Det är värre med mina
                  /Lasse

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #54
                    citat:Hej! Jag tyckte So skrev ett kul inlägg.
                    Så trevligt att du tycker det Schull. Jag undrar om du tyckt det varit lika trevligt om det var dig han syftade på...

                    Kommentar

                    • So
                      NCS Medlem
                      • augusti 2003
                      • 177

                      #55
                      Nåväl, So (med litet "o") är nog ganska malplacerad här, så jag ber härmed offentligt om utträde som medlem från ciklid.se och därpå följande borttagande av alla därmed relaterade sidor.

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 3368

                        #56
                        citat:Ursprungligen skickat av Tricella

                        Mr Fish...som det ser ut nu så blir det betydligt snabbare än tänkt och betydligt längre som jag tar paus. Jag är faktiskt saligt trött på de personer som attackerar mig pga mitt inläggsantal eller något annat som är irrelevant. Det är en helt annan sak om det är en diskussion med meningsskiljaktigheter för det hör liksom till på ett forum...det som förekommer nu är inget annat än personligt påhopp.
                        Jag måste hålla med Stefan här. Jag är också jävligt less på vissa här på ciklid.se. Det är alltid bara gnäll och smutskastning hela tiden på forumet. Det rätt konstigt att det inte kan hållas en lugn och sansad diskussion. Forumet är till för att hjälpa oss akvarister med tips och frågor samt föra en sansad diskussion och inte betè sig som småbarn som bråkar om vem som har rätt och fel.

                        Om jag nu ska hålla mig till tråden så kan jag säga att det är rätt intressant att precis alla mina sjöodlade Canary cheeks är exakta kopior på VF. Samma kroppsform på huvudet som VF. Borde de inte vara spetsiga och insjunkna i huvudet pga att de är sjöodlade???

                        Tricella: Klart att du ska fortsätta här på ciklid.se. Vad vore det utan dig? Tycker att du brukar ha trevliga DIY inlägg att läsa. Mkt tips där.

                        Mvh
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 2437

                          #57
                          HAHAHAHAHA GUD! GE ER!
                          fish r friend

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            #58
                            citat:Ursprungligen skickat av ozric

                            citat:

                            __ _ _ _
                            -Har du så pass mkt alger att de har tillgång till att ÄTA dem eller är det så att de bara FÖRSÖKER äta dem!? För att få en tropheus att "arbeta" för födan så naturligt som möjligt,så tror jag att de behöver MASSVIS med alger ,hela tiden,på stenar och dylikt.Tror att noppandet ,som de håller på med i akvarium finns där mer el.mindre oavsätt hur mkt el. hur lite alger som finns i karet.Instinkt!?

                            Betänk också att betandet i det vilda innebär ,tror jag, att de måste "arbeta" MYCKET mer (slita,bända ,dra) för att få loss aufwuchen.Och att de STÄNDIGT gör det. Det är bara hannar vid lek som upphör med betandet.

                            Rätt intressant det du skriver om att troffar bänder,sliter och drar när de äter och att de alltid gör det. Vill bara påpeka att vissa tropheus gärna går tillsammans med Petrochromis i sjön. Detta pga att de inte klarar av att få loss ngn algmatta från stenarna. Detta beror på att algmattan täcks av sedement som Petrochromis galant klarar av att beta loss med sin stora mun till skillnad mot Tropheus. När Petrochromisgänget har betat av det mesta så är Tropheusarna där och noppar i sig det som Petrochromisarna har lämnat. Det blir då endel noppande och algskrapande och inte alls det där slitandet och bändandet.

                            Men det är så jag uppfattar det och jag respekterar det du tror på och skriver om.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • anli
                              Användare
                              • mars 2003
                              • 3740

                              #59
                              Ni afrikafantaster är underhållande så här på en fredagskväll måste jag säga
                              Anders L

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                #60
                                Synd att man inte kan säga detsamma om er CA-fantaster...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...