Försvunnen fisk (den mobbade)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysan
    Användare
    • september 2004
    • 14

    Försvunnen fisk (den mobbade)

    Hej alla...

    Min ena fisk har försvunnit!
    Min rostciklid som inte ville äta och som var "mobbad"..

    Läste länken om hur det ser ut när honor tuggar, och genom att jag fick det som tips på varför hon inte åt och drog sig undan, så tänkte jag att jag skulle kolla om hon tuggade.
    Men nu hittar jag henne inte.. har försökt titta så bra jag har kunnat i grottor och så.. men hon är inte där hon brukar vara..

    Hon finns inte.. syns inte...

    Tänker på att katterna kanske har fått tag på henne då hon gilla att vara uppe i något hörn i akvariet.. har ju en bit av glaset borta så jag kan mata fiskarna. Hon kan ju inte har hoppat ut.. eller??
    Kan katterna ha fått tag på henne genom detta lilla hål??

    Blir ledsen...

  • yodi

    #2
    På natten brukar alltid nån fisk som har förkärlek till trånga utrymmen pressa in sig bakom en pump eller slang när det blir natt, gärna precis där man har ett hål för att få ner, ja slangarna.. och på kvällen till missens stora förtjusning brukar dom kunna bli rädda och hoppa ur akvariet om hon slår lite lämpligt under dom med tassarna.. så visst finns det en risk, men börja med att lyft på *all* inredning som går och se om den inte är där nånstanns

    /Micke

    Kommentar

    • Mysan
      Användare
      • september 2004
      • 14

      #3
      Jag lyfte på allt jag kunde igår. Ingen fisk.
      Ingen fisk idag heller.. iser nog att en av kissarna har fått sig något litet mellanmål..

      Blir lite ledsen...

      Kommentar

      Arbetssätt...