Hjälp med identifiering.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davidmon

    Hjälp med identifiering.

    Undrar om någon vet vad detta kan vara för någon art, http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...614&gid=273534
    De är "varm" gula med vita ränder.

    David
  • zoomi
    Användare
    • september 2004
    • 142

    #2
    ja tycker det likanr en lombardoi;

    Den som inte orkar jobba får nöje nobba!

    Kommentar

    • Verse
      Användare
      • september 2004
      • 17

      #3
      jag tycker det ser ut som saulosi honor, dem är gula fast hanen är blå svart som man kan se på nått kort
      Saulosi
      Ahli
      Jack dempsey
      Pappegojfisk
      silverhaj
      röd zebra
      Venustus
      Skäggmunsmal

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 4122

        #4
        Jag tycker de ser ut som Röd Zebra. Kolla den högra bilden och hur ögat ser ut.

        Hur stora är fiskarna?
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Jag är inte så övertygad om att det är Röd Zebra. För det första så tycker jag att munnen ser aningen för spetsig ut...på ungdjuret längst till höger på höger bild. Sedan känns fenornas färg på ungdjuret till höger på vänster bild väldigt blek, t o m för att vara en Röd Zebra som fått dåligt med färgfoder.

          Jag kan inte peka ut vad det är annars, för det är svårt på de bilderna samt den storleken på fiskarna. Visst kan det vara Saulosi, Lombardoi eller Röd Zebra...kanske t o m någon annan art.

          Kommentar

          • Ralph
            Användare
            • maj 2002
            • 736

            #6
            Jag håller med Alfredsson, tycker också det ser ut som (bleka) rödzebror.

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • januari 2003
              • 3368

              #7
              Japp .. det liknar väldigt mycket rödzebror. Bleka sådana.
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • Henrik Dehlin
                NCS Medlem
                • september 2002
                • 1913

                #8
                Nästan exakt så där såg min första grupp med röda sebror ut när jag fick men efter att dom hade vart hos mig i ett par månader så vart dom finare och finare i färgen men dom vart aldrig lika bra som den andra grupp sebror jag köpte..

                Så jag skulle tipa på att det är röd sebra,
                men det är jätte svårt att bara säga på ett kort för det kan även vara johannii honor eller saulosi honor eller nått sånt med´..
                Ta gärna nya bilder om ett par veckor när dom gått hos dig lite längre och även blivit lite större så är det lättare att säga vad det är...

                Kommentar

                • black_parkas

                  #9
                  Första anblicken sa mig att det var Saulosi men med storleken som de ser ut att vara i borde någon av dem börja färga om till hanar... Skulle även kunna vara någon Melanochromis men tycker de är aningen för "höga" i kroppsformen för det.
                  Rödzebror som är så gula brukar oftast ha mycket svart i sig och se vädigt solkiga ut, men kan säkert vara sådana också, men tycker inte de har Zebrans skalle, vänta och se känns som bästa tipset..

                  Kommentar

                  • black_parkas

                    #10
                    Förresten, Lombardoi-yngel brukar ha svaga mörka rönder, ganska breda... så Lombardoi tror jag inte det är...

                    Kommentar

                    • davidmon

                      #11
                      Jag hade också en tanke mot rödzebror först men är ej helt säker. De är ju små än runt 3-4cm är väl den största av dem.
                      Jo tycker det vore lite konstigt om inte en enda av 9 yngel var antingen en hanne eller hona men man vet ju inte hur den jag köpte dem av tänkte när han fick tag på dem.
                      Ska jämföra dem med mina rödzebror som jag köpte i bollmora igår å se om likheten är slående eller ej. Dock antar jag att jag får vänta några veckor/månader innan ett bra svar kan ges, då förhoppningsvis någon har byt eller ändrat färg

                      Kommentar

                      Arbetssätt...